نگرانی از شیوع بیماری شبه‌ وبا در شهرهای بندرماهشهر

علی نوری امروز با اشاره به لزوم توجه شهرداران و روسای آبفا شهرستان به خطر شیوع بیماری‌های روده‌ای و مشاهده مواردی از ناگ  انسانی در سطح شهرستان، اظهار کرد: از ابتدای سال تا کنون شاهد مواردی از بیماری ناگ “شبه وبا” در سطح شهرهای شهرستان بندرماهشهر بوده‌ایم و این موضوع نگران کننده است.

وی افزود: در سال گذشته هیچ موردی از این میکروب در سطح شهرستان مشاهده نشد اما متاسفانه از ابتدای سال تا کنون چندین مورد از بیماری ناگ را شاهد هستیم.

نوری با بیان اینکه این بیماری از طریق جوی‌های رو باز فاضلاب گسترش می‌یابد و لازم است شهرداری‌ها نسبت به لایروبی و آهک‌پاشی اقدام کنند، عنوان کرد: شهرداری‌ها باید با توجه به پیک بیماری التور مرتب جوی‌های روباز فاضلاب را لایروبی و آهک‌پاشی کنند اما متاسفانه این مورد را به‌صورت جدی انجام نمی‌دهند و همین امر خطر شیوع بیماری ناگ را افزایش داده است.

وی در پایان با اشاره به اینکه شکستگی لوله‌های آب می‌تواند سلامت شهروندان را به خطر بیاندازد، گفت: شکستگی‌های لوله آب و احتمال انتقال فاضلاب به آب شرب منازل شهروندان از دیگر مواردی است که روسای آبفا باید با حساسیت ویژه دنبال کنند، تعمیر سریع شکستگی لوله‌های آب و کلرزنی کنترل شده به‌صورت مستقیم با سلامت شهروندان در ارتباط است و باید به‌صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

منبع: فارس

https://biknews.ir/4897کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/4897/نگرانی-از-شیوع-بیماری-شبه‌-وبا-در-شهره/کپی شد!