اگر می‌خواهیم ایران بماند، باید کارون بماند

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از فارس، حجت‌الاسلام مجید ناصری‌نژاد، نماینده مردم شادگان در همایش ملی مقابله با بیابان زایی که ظهر امروز با حضور وزیر جهاد کشاورزی در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: خوزستان با بحران جدی مواجه است؛ استانی که یک زمانی معروف به یک دشت سرسبز بود اما الان نگرانیم که به بیابان تبدیل شود. یکی از مباحث مهمی که باید در این مسیر مورد توجه باشد، حفظ کشاورزی استان است.

وی افزود: وقتی کشاورز ما کشاورزی‌اش را کنار بگذارد به‌طور طبیعی زمینش به بیابان تبدیل می‌شود. زمین را کشاورز باید حفظ بکند و یکی از مشکلاتی که ما داریم این است که کشاورز حمایت نمی‌شود. هنگامی که با کمبود آب مواجه می‌شویم اولین اقدام این است که به کشاورز می‌گوییم که کارش را رها کند و کشاورز بلاتکلیف می‌ماند و این برخورد برخورد صحیحی نیست.

نماینده مردم شادگان گفت: در حوزه مارون واضح است که مشکل جدی است اما در حوزه کارون و کرخه طبق آمار، می‌توانیم اجازه کشت بدهیم. اما سازمان آب و برق خوزستان و وزارت نیرو در حال مقابله شدید با کشاورزان هستند که کشت نکنند و هیچ برنامه مشخصی برای آن‌ها ندارند و هیچ حمایتی از این قشر نمی‌شود.

وی ادامه داد: برنامه‌ای به‌نام معوض کشت وجود داشت که دیگر دولت آن را هم پیگیری نمی‌کند تا لااقل معیشت این کشاورزان تأمین شود.

ناصری‌نژاد خطاب به وزیر کشاورزی بیان کرد: اگر می‌خواهیم با بیابان و ریزگرد مقابله کنیم و خوزستان را نگه داریم، اگر می‌خواهیم ایران بماند، باید کارون بماند. کارون با عدم توجه و مدیریت می‌میرد و اگر کارون بمیرد خوزستان خواهد مرد؛ همه باید کمک کنند کارون را در حد حداقل متوسط نگه داریم.

https://biknews.ir/4953کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/4953/اگر-می‌خواهیم-ایران-بماند،-باید-کارون/کپی شد!