شهرداری بندر امام خمینی(ره) ۱۳۰ میلیارد تومان بدهی دارد

حسین عبیداوی اظهار داشت: از شهریور ماه ۹۶ که زمان شروع شورای پنجم است، وصولی‌های شهرداری به دلیل استانی شدن ارزش افزوده، نسبت به سال‌های قبل کاهش چشمگیری داشت و این موضوع سبب شد شهرداری توان پرداخت حقوق پرسنل شهرداری را نداشته باشد چه برسد به کارهای جاری

وی افزود: با وجود مشکلات مالی، مدیریت خوب شهردار سبب شد هر ماه پرداخت حقوق به پرسنل صورت گیرد.

رئیس شورای شهر بندر امام خمینی(ره) با تاکید بر مطالبات معوق پرسنل شهرداری، عنوان کرد: مطالبات معوقه حدود ۳ تا ۴ ماه است و مربوط به شهردار سابق است و این مطالبات همچنان پا برجا است؛ انتظار داریم شهرداری با رایزنی‌هایی که انجام می‌دهد مشکل پرداخت حقوق معوق پرسنل شهرداری بندر امام خمینی(ره) را حل کند.

عبیدوای با بیان اینکه حاضر است هزینه‌های شهرداری را بصورت شفاف در اختیار رسانه‌ها قرار دهد، عنوان کرد: درآمد و هزینه‌های شهرداری را به صورت شفاف در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهیم. مردم این حق را دارند که از میزان درآمد و نحوه هزینه‌ها مطلع باشند و بنایی به مخفی‌کاری وجود ندارد. بیشترین هزینه‌ها مربوط به پرداخت حقوق است و هزینه‌های عمران و خدمات شهری کمتر از هزینه‌های حقوق است.

رئیس شورای شهر بندر امام خمینی(ره) افزود: شهرداری دارای ۷۵۰ نفر نیرو است و تعدیل نیرو می‌تواند موجب مدیریت هزینه شود، اما بار اجتماعی بالایی دارد و بنده جرات این کار را ندارم زیرا شرایط اشتغال برای یک نفر هم در منطقه فراهم نیست.

وی عنوان کرد: شهردار سابق بدهی را ۱۱۱ میلیارد و ۱۱۵ میلیون تومان اعلام کرد ولی طبق بررسی اسناد مالی، ۱۳۰ میلیارد تومان بدهی صحیح است و شهردار وقت روی ۷۰ میلیارد تومان بدهی حساب کرده بود و انتظار این مقدار بدهی را نداشت.

وی افزود: به شهرداری فعلی هشدار داده شد که نسبت به امور مالی مدیریت صحیح و شفاف داشته باشد و اجازه ندهد که بدهی به صورت غیرمتعارف متراکم شود، ما دوست داریم کار کنیم ولی به هر قیمتی کار نمی‌کنیم.

عضو شورای پنجم در خصوص افزایش بدهی شهرداری، گفت: ۲۰ میلیارد تومان بدهی در دوره جدید مدیریت شهرداری اضافه شده است که مربوط به مطالبات پیمانکاران در دوره شهردار اسبق است و افزایش بدهی بیش از ۲۰ میلیارد تومان در دوره جدید برای شهرداری قابل قبول نیست./تسنیم

https://biknews.ir/5070کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/5070/شهرداری-بندر-امام-۱۳۰-میلیارد-تومان-بد/کپی شد!