کارگران اخراج شده شرکت کالای پتروشیمی از فردا به کار خود باز می‌گردند

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از تسنیم، محسن بیرانوند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندرماهشهر در این خصوص اظهار داشت: شرکت کالای پتروشیمی در سال ۱۳۸۰ به عنوان یک شرکت دولتی شروع به فعالیت کرده و وظیفه تامین کالای مورد نیاز پتروشیمی را به عهده داشت و از سال ۸۸ به بخش خصوصی واگذار شده و از سال ۹۰ دچار بحران شد.

وی با اشاره به بحران به وجود آمده افزود: با توجه به بحران به وجود آمده در این شرکت در سال ۹۳ شروع به تعدیل نیرو کرده و تعدادی از نیروهای این شرکت به پتروشیمی اروند رفته و تعدادی تعدیل شده و بیکار شدند.

فرماندار بندرماهشهر با اشاره تشکیل کمیسیون‌های کارگری بیان کرد: پس از تعدیل نیروهای اخیر شرکت کالای پتروشیمی و اعتراض کارگران فرمانداری مدیران این شرکت را احضار کرده و بیش از ۳بار کمیسیون کارگری در این خصوص تشکیل شد.

وی در ادامه گفت: با توجه به اینکه این شرکت مدیرعامل نداشته و همه جلسات با حضور مدیران دسته دوم و سوم شرکت کلای پتروشیمی برگزار شده این جلسات نتیجه نداشته است.

بیرانوند عنوان کرد: جلسه‌ای امروز با معاون مدیرعامل شرکت کالای پتروشیمی و مدیرعامل سازمان منطقه ویژه برگزار شد و قرار شد تمامی کارگران اخراج شده این شرکت از فردا به کار خود بازگردند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این شرکت از سال ۹۰ تا کنون نتوانسته روی پای خود بیاستد ما در جلسه‌ی امروز متعهد شدیم که از شرکت کالای پتروشیمی حمایت کرده و با همکاری منطقه ویژه، شرکت کالای پتروشیمی در مناقصه‌های محدود شرکت کرده و بتواند کار بگیرد و روی پای خود بیاستد.

فرماندار بندرماهشهر با اشاره به قرارداد های کارگران شرکت کالای پتروشیمی خاطرنشان کرد: قراردادهای کارگران شرکت کالای پتروشیمی ۳ ماه و موقت بوده و از لحاظ تخصصی قراردادها باید تحت نظارت اداره کار منطقه ویژه بوده که این اداره باید براساس ضوابط و شرایط شرکت پیگیر حقوق کارگران و تبدیل وضعیت آنها از موقت به دائمی باشد.

https://biknews.ir/5113کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/5113/کارگران-اخراج-شده-شرکت-کالای-پتروشیمی/کپی شد!