کارگران شهرداری بندر امام خمینی(ره) ۵ ماه مطالبات معوقه دارند

به گزارش خبر بندرامام خمینی(ره) به نقل از تسنیم، محمد عبیاوی  اظهار داشت: حقوق کارگران هر ماه پرداخت می‌شود اما همچنان کارگران شهرداری ۵ ماه مطالبه معوق که مربوط به قبل بوده را از پیمانکار شهرداری دریافت نکرده‌اند.

وی افزود: ماه جاری مبلغ یک میلیارد تومان به پیمانکار تامین نیروی انسانی و فضای سبز جهت حقوق کارگران شهرداری پرداخت شد اما به دلیل اینکه پیمانکار در مناقصه جدید تامین نیرو شهرداری نتوانست کار را به دست بگیرد از پرداخت مطالبه معوقه کارگران سرباز زد.

شهردار بندر امام خمینی(ره) در مورد برطرف کردن مشکل پرداخت حقوق کارگران، بیان کرد: در جلسه‌ای که با معاونت ادارای و مالی شهرداری داشتیم مقرر شد که اگر پیمانکار از پرداخت حقوق کارگران امتناع کند پیگیری‌های قانونی انجام شود اما این کار زمان‌بر بوده و کارگران نیز باید پیگیری قانونی را از مراجع ذی‌صلاح انجام بدهند.

وی افزود: پیمانکار از شهرداری پول بدهی‌هایی داشته اما وضعیت مالی شهرداری طوری نیست که مطالبات پیمانکار و حقوق کارگران را با هم پرداخت کند.

عبیاوی در خصوص مشکلات پیمانکار شهرداری بیان داشت: پیمانکار تامین نیروی انسانی و فضای سبز فاقد دفتر و کارمند در منطقه است. پیمانکارهای جدید شهرداری را ملزم به داشتن دفتر و کارمند جهت پاسخگویی به امور حقوقی کارگران کردیم.

وی در رابطه با بدهی شهرداری بندر امام خمینی(ره) بیان کرد: شهردار سابق ۱۱۳ میلیارد بدهی را امضا کرده است و ۱۲ میلیارد هم مربوط به قراردادهای ادامه‌دار نظیر تامین نیروی انسانی و فضای سبز، قراردادهای عمرانی و خریدها بوده است.

گزارش بدهی‌های شهرداری به صورت شفاف در اختیار رسانه‌ها قرار داده می‌شود

وی افزود: ۱۲ میلیارد بدهی جاری، طبیعی بوده چون شهردار وقتی از شهرداری می‌رود فرصت و مهلت امضا یک سری اسناد را نمی‌کند که این ۱۳۰ میلیارد بدهی با این اسناد است. بعد از اتمام حسابرسی، گزارش بدهی‌های شهرداری به صورت شفاف در اختیار رسانه‌ها قرار داده می‌شود.

شهردار بندر امام خمینی(ره) در مورد درآمدهای شهرداری عنوان کرد: اگر درآمدهای شهرداری مانند سال ۹۴ و ۹۵ بود این ۱۳۰ میلیارد بدهی فشار کمتری به شهرداری می‌آورد.

وی ادامه داد: از ابتدای سال ۹۶ وارد فاز اجرایی برنامه ششم توسعه شدیم و بر اساس برنامه ششم توسعه ارزش افزوده استانی شد و این باعث کاهش دو چهارم درآمدی شهرداری شد و کمر شهرداری بندر امام خمینی را شکست.

عبیاوی در رابطه با هزینه‌های شهرداری بندر امام خمینی(ره) بیان داشت: با کنترل هزینه‌های شهرداری می‌توانست مدیریت بهتری داشته باشد.

وی افزود: شهرداری بندر ماهشهر نسبت به شهرداری بندر امام خمینی(ره) با مساحت بیشتر خدمات بهتری به شهروندان داده است و این قابل انکار نیست.

درآمدهای شهرداری بندرماهشهر سه برابر شهرداری بندر امام خمینی است

عبیاوی ادامه داد: بدهی شهرداری بندر ماهشهر با مبلغ حدود ۳۵ میلیارد کمتر از بدهی شهرداری بندر امام خمینی(ره) که ۱۳۰ میلیارد است ولی درآمدهای شهرداری بندرماهشهر سه برابر شهرداری بندر امام خمینی است.

وی با اشاره به ایجاد توسعه نامتوازن بندر امام خمینی(ره) نسبت به بندرماهشهر عنوان کرد: این موضوع باعث دوگانگی در تطابق برای شهروندان بندر امام خمینی(ره) با بندرماهشهر شده است که اگر برای شهرداری بندر امام خمینی(ره) پول نیست برای شهرداری بندرماهشهر هم پول نیست.

عبیاوی در رابطه با علل توسعه نامتوازن به دو دلیل اشاره کرد و بیان داشت: دلیل اول بدهی بالای شهرداری بندر امام خمینی(ره) بوده و دلیل دوم این است که شهرداری بندر ماهشهر در پانزده سال گذشته توانسته است از توان صنایع پتروشیمی برای بندرماهشهر به نفع خود استفاده کنند.

شهردار بندر امام خمینی(ره) با تاکید بر اینکه کلیه مشکلات به شهردار سابق ارتباط ندارد، اظهار کرد: این طور نیست که کلیه مشکلات به شهردار سابق ارتباط داشته باشد، شهر با یک سال و دو سال درست نمی‌شود.

استفاده  از توان صنایع پتروشیمی و اداره کل بنادر و دریانوردی

عبیاوی در خصوص عملکرد هشت ماه شهرداری عنوان کرد: شهرداری با ۱۳۰ میلیارد بدهی و بدون چارت سازمانی را تحویل گرفتیم و با درآمدی کنونی شهرداری نمی‌توانیم کاری بکنیم.

وی افزود: با همکاری شورای اسلامی شهر قرار است از توان صنایع پتروشیمی و اداره کل بنادر و دریانوردی در حوزه شهرستان ما استفاد شود.

عبیاوی در مورد برنامه‌های شهرداری اظهار داشت: تفاهم‌نامه بین شهرداری بندر امام خمینی(ره) با اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان منعقد شد که در این خصوص با پیگیری‌های استاندار و موافقت مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی توانستیم یک پروژه ۳۵ میلیارد تومانی عمرانی بسته شود.

وی افزود: این پروژه جزو بزرگترین پروژهای عمرانی سطح استان است و یک برد برای شهرداری بندر امام خمینی(ره) است.

مرگ شهر بندر امام خمینی(ره) دو دستگی و اختلاف است

در مورد علل موفقیت شهرداری بیان داشت: با مدیریت مجموعه شهرداری و همت همه اعضا شورای شهر موفقیت حاصل می‌شود و مرگ شهر بندر امام خمینی(ره) دو دستگی و اختلاف است و نماینده مجلس هم باید در این خصوص پشتیبانی کند.

عبیاوی با اشاره به دیگر پروژهای شهرداری بندر امام خمینی(ره) عنوان کرد: با پیگیری‌های مدیریت شهری و پشتیبانی شورای اسلامی شهر توانستیم تفاهم‌نامه با اداره مسکن و شهرسازی در خصوص تملک پارک ۵۰ هکتاری و همچنین آسفالت سطح شهر به مبلغ ۱۰ میلیارد تومانی انجام دهیم.

وی افزود: مدیریت شهرداری بندر امام خمینی(ره) و شورای اسلامی شهر و نماینده مجلس باید در راستای خدمت به شهر پیش بروند و اگر دنبال حاشیه سازی باشیم همانطور که در پانزده سال گذشته عقب افتادیم بار دیگر عقب می‌افتیم ولی با اتحاد مسئولان می‌توانیم در ۳ سال آینده خدمات خوبی به مردم بدهیم.

عبیاوی با تکذیب شایعات عدم گزارش عملکرد هزینه‌ای شهرداری عنوان کرد: شهرداری بندر امام خمینی(ره) هزینه‌های شهرداری و عملکرد هزینه‌ای را در روزنامه‌های رسمی انتشار داده و بنر آن را درب شورای شهر و شهرداری نصب کردیم.

عبیاوی با رد افزایش هزینه‌های شهرداری به خاطر افزایش ساختار و پیمانکاران نواحی مختلف بیان داشت: در میزان مبلغ قراردادها و تعداد نیرو‌ها تغییری حاصل نشده است و با توجه به وضع بدهی سنگین شهرداری؛ افزایش ساختار اداری و نواحی شهری باعث بار مالی اضافی به شهر نمی‌شود و اصلا دنبال این موضوع نیستیم زیرا شهرداری توان بار مالی اضافی را ندارد.

وی در پایان عنوان کرد: باید تشکیلات و ساختار شهرداری را متناسب با جایگاه رتبه هشتم ارتقا دهیم. تعداد نیروها تغییری نمی‌کند فقط لایه‌های نظارتی را افزایش داده‌ایم تا کار سریع‌تر انجام شود و افرایش نواحی و تعداد پیمانکاران باعث رقابت در خدمات بهتر شهری می‌شود./تسنیم

https://biknews.ir/5231کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/5231/کارگران-شهرداری-بندر-امام-خمینیره-۵-ما/کپی شد!