بیمه تکمیلی رایگان رانندگان حمل و نقل جاده ای کشور آغاز شد

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از ایرنا، غلام دغاغله سه شنبه در حاشیه بازدید از پایانه حمل و نقل کالای بندرامام خمینی(ره) اظهار داشت: بررسی و پیگیری این طرح حدود یک سال به طول انجامید و حدود ۱۵ روز پیش به سرانجام رسید.

وی با بیان اینکه با این طرح حدود ۹۰۰ هزار راننده به همراه همسرانشان به رایگان زیرپوشش بیمه تکمیلی، عمر و حوادث قرار می‌گیرند، گفت: رانندگان برای استفاده از این مزایا باید نسبت به ثبت مشخصات خود و اعلام شماره حساب شبا بانکی در مراکز صدور و تمدید کارت هوشمند محل سکونت خود در اسرع وقت اقدام کنند.
مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با اشاره به گرانی لوازم یدکی و افزایش مشکلات معیشتی رانندگان کامیون خاطرنشان کرد: موضوع رسیدگی به گرانی لوازم یدکی به ویژه لاستیک در حیطه اختیارات وزارت صنعت، معدن و تجارت است، اما با این وجود به عنوان متولیان رسیدگی به مشکلات رانندگان چندین نشست با حضور نمایندگان تشکل‌های رانندگان با مسئولان صنعت، معدن و تجارت برگزار و تصمیم گیری شد.
وی اضافه کرد: پیش از این لوازم یدکی و به ویژه لاستیک در بازار کمیاب و با قیمت بسیار بالایی به فروش می‌رسید، اما با توزیع لاستیک با نرخ مصوب قیمت آن در بازار به ثبات نسبی رسید که رضایت رانندگان را به دنبال داشت.
دغاغله افزود: در مورد سایر لوازم یدکی نیز وزارت صنعت، معدن و تجارت قول مساعد برای رسیدگی به این موضوع داده است.
وی با اشاره به اعطای حقوق بازنشستگی به رانندگان نیز بیان کرد: طبق مصوبه برنامه ششم توسعه کشور، رانندگان پس از ۲۵ سال سابقه کار و یا ۵۵ سال سن می‌توانند بازنشسته شوند، و سازمان تامین اجتماعی در خصوص شرایط مناسب زمان بازنشستگی رانندگان قول مساعد داده و کارگروهی برای پیگیری این موضوع تشکیل شده است.
مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در ادامه از راه اندازی سیستم نوبت‌دهی الکترونیک خبر داد و گفت: سامانه نوبت دهی در پایانه حمل و نقل کالای بندرامام خمینی(ره) از هفته آینده به صورت کاملا الکترونیک و اثر انگشتی انجام می‌شود که تا حد زیادی از بروز تخلفات و ضایع شدن حقوق برخی رانندگان جلوگیری می‌شود.
گفتنی است در پایانه حمل و نقل کالای بندرامام خمینی(ره) روزانه بیش از سه هزار دستگاه کامیون به صورت شبانه روزی خدمات دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/*

https://biknews.ir/5419کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/5419/بیمه-تکمیلی-رایگان-رانندگان-حمل-و-نقل-ج/کپی شد!