انتقاد رئیس شورای بندر امام خمینی(ره) از شورای راهبری منطقه ویژه پتروشیمی

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از تسنیم حسین عبیداوی اظهار داشت: شهرداری بندر امام خمینی(ره) با نظارت شورای شهر در حال برنامه‌ریزی برای پروژه‌های عمرانی کلان است و پروژه‌های خرد در حال انجام است.

وی افزود: در هفته دولت چندین کلنگ‌زنی برای پروژه‌های کلان شهری داریم و تلاش می‌کنیم که پروژه‌های شهرداری را با اعتبار ارگان‌ها تامین کنیم.

عضو شورای پنجم بندر امام خمینی(ره) در مورد تفاهم‌نامه‌ با اداره و شهرسازی بیان کرد: تفاهم‌نامه‌هایی توسط شهرداری به عنوان پیمانکار با اداره راه و شهرسازی به عنوات متولی کار انجام شده است که از مزایای این تفاهم‌نامه این است که سود حاصل از این تفاهم‌نامه جهت آسفالت سایر مناطق شهری استفاده می‌شود.

وی افزود: اعتبار ۵.۵ میلیارد تومان جهت جدول‌گذاری، زیرسازی و آسفالت کوی آزادی و مسکن مهر، انعقاد شد که در کوی آزادی این پروژه انجام شده و فقط دو خیابان مانده که در شهریور ماه ۹۷ بعد از اصلاح شبکه فاضلاب شهری انجام می‌شود و در مسکن مهر کارها در حال انجام است.

عبیداوی در مورد مناطق حاشیه شهری عنوان کرد: اعتبار ۴.۵ میلیارد تومان جهت آسفالت مناطق حاشیه شهری نظیر کوی امام رضا(ع)، کوی شهید صباغان و جفرمله در نظر گرفته شده است که بعد از عملیات ساماندهی این مناطق توسط اداره راه و شهرسازی، عملیات آسفالت توسط شهرداری انجام می‌شود.

رئیس شورای بندر امام خمینی(ره) در مورد احداث پارک جدید در بندر امام خمینی(ره) بیان کرد: با همکاری اداره راه و شهرسازی یک زمین ۵۰ هکتاری از میدان دستغیب تا ابتدای شهرک صنعتی جهت فضای سبز و پارک و کارهای فرهنگی تملک شده است و ۲۰ تا ۳۰ هکتار این زمین با تفاهم‌نامه‌ای که با سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی انعقاد شده است به پارک و فضای سبز تبدیل می‌شود.

عبیداوی در تشریح تفاهم‌نامه‌های شهرداری با اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان بیان کرد: در مورد اجرای بلوار سوم شهر به موازات بلوار آیت‌الله خامنه‌ای و آیت‌الله طالقانی تفاهم‌نامه‌ای به مبلغ ۳۵ میلیارد تومان و به طول ۷ کیلومتر که از میدان فاطمیه (پلیس راه شهر) تا انتهای میدان خلیج فارس (ورودی آبادان) است صورت گرفت. این پروژه بزرگ عمرانی طول بیست سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

وی افزود: اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان در قالب مسئولیت‌های اجتماعی کلینک تخصصی در بندر امام خمینی(ره) راه‌اندازی می‌کند.

عبیداوی در مورد مجتمع‌های تجاری در بندر امام خمینی(ره) عنوان کرد: شهردار در حال رایزنی با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی جهت مجتمع تجاری بازار شهرداری و مجتمع تجاری ۱۰۰ باب مغازه‌ای پشت جوشکارهای واقع در کوی شهید مفتح از طریق مزایده مشارکتی است.

وی افزود: اصلاح هندسی بازار شهید صدوقی حد واسط بازار ماهی‌فروشان و خواروبار فروشان در دستور کار شهرداری قرار دارد.

رئیس شورای بندر امام خمینی(ره) در مورد ساماندهی دست‌فروشان بیان کرد: زمینی حد واسط کوی شهید مفتح و کوی شهید صدوقی از اداره راه و شهرسازی توسط شهرداری شهر جهت ساماندهی دست‌فروشان تملک شده است که سوله‌های بزرگ جهت دست‌فروشان ساخته می‌شود تا بازار کوی شهید مطهری و شهید صدوقی از این بی‌نظمی خارج شود.

عبیداوی در تشریح طرح جدید بازار کوی شهید مطهری عنوان کرد: در این طرح خیابان آیت‌الله سعیدی از مسجد حضرت قائم تا حسینیه ارشاد، بهسازی، اصلاح هندسی و مسقف می‌شود. شهردار قول داده طراحی آن تا مردادماه تمام شود و جهت تصویب و گرفتن مجوز به شورای شهر ارسال کند.

عبیداوی در مورد زیرگذر نفررو بازار شهید صدوقی بیان کرد: سه پیشنهاد زیرگذر ماشین‌رو، زیرگذر نفررو و روگذر جهت مشکل تردد شهروندان بین کوی شهید مطهری و کوی شهید صدوقی توسط شهرداری به شورا ارائه شد که با زیرگذر نفررو موافقت شد که بعد از طراحی و تصویب در شورای شهر به مزایده گذاشته می‌شود.

عضو شورای پنجم بندر امام خمینی(ره) در مورد بهسازی‌ پارک‌های سطح شهر عنوان کرد: پارک شهید صدوقی بهسازی شده است و رایزنی‌های شهردار با پیمانکاران، پارک کوی مقداد، پارک کوی شهید دستغیب و پارک فلکه فانوس بهسازی می‌شود.

وی افزود: پارک فکه فانوس و شهید صدوقی محل امنی برای معتادان و محل ناامنی برای مردم شده است از رئیس دادگستری و نیروی انتظامی تقاضا داریم جهت تامین امنیت پارک‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشند.

عبیداوی ادامه داد: اجرای پروژه‌های پارک کودک و پارک ترافیک که در هفته‌های آتی کار آن شروع می‌شود به اداره راه و شهرسازی واگذار شده است و بعد از پایان پروژه به شهرداری بندر امام خمینی(ره) تحویل می‌شود.

وی بیان کرد: پروژه پارک ساحلی جدید در ساحل بکر بندر امام خمینی(ره) در حال رایزنی با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است ولی تاکنون کسی به صورت جدی وارد عمل نشده است.

رئیس شورای بندر امام خمینی(ره) در مورد تصرفات غیرقانونی بیان کرد: هر جایی که تصرف می‌شود یک ضرر است گذشته از اینکه زمین دولتی متصرف می‌شود بعد از تصرف چون به عنوان شهروند حساب می‌شوند دستگاه‌های خدمات‌رسان موظف به ارائه خدمات به این مکان‌ها هستند.

وی افزود: انتظار می‌رود واحد اجرائیات شهرداری و اداره راه و شهرسازی محکم باشند و با همکاری ویژه نیروی انتظامی و دادگستری از تصرفات جدید جلوگیری کنند.

رئیس شورای بندر امام خمینی(ره) ادامه داد: از دولت انتظار می‌رود برای شهروندانی که قادر به زمین آزاد نیستند در قالب واگذاری‌های زمین خدمات را تسهیل کنند و این طوری فرصتی برای متصرفین به وجود نمی‌آید.

عبیداوی تاکید کرد: متصرفین بساز بفروش هستند و زمین را با دیوارچینی بلوکی تصاحب می‌کنند و به آدم‌هایی که توانایی خرید ندارند می‌فروشند. باید فرصت از این افراد سودجویان گرفته شود و سعی ما این است که تصرف جدیدی در شهر صورت نگیرید.

عضو شورای پنجم بندر امام خمینی(ره) درباره پروژه استحصال نمک پشت مسکن مهر بندر امام خمینی(ره)، بیان کرد: قراردادی با بخش خصوصی به عنوان سرمایه‌گذار و کارفرما شهرداری بسته شده است که بعد از اخذ مجوزهای لازم از اداره صنعت معدن و تجارت شروع به‌کار می‌کند و درآمد پایداری برای شهر می‌شود.

عبیداوی در مورد بیمارستان و اورژانس بندر امام خمینی(ره) عنوان کرد: عملیات تحکیم بستر ساخت بیمارستان در حال انجام است و تا چهار سال آینده بیمارستان بندر امام خمینی(ره) راه‌اندازی و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: اورژانس بیمارستان هم طبق قول‌هایی که گرفیتم رو به پایان است اگر اتفاق خاصی پیش نیاید و در هفته دولت افتتاح می‌شود.

عبیداوی با بیان میزان هزینه‌های جشن‌های شهری عنوان کرد: هزینه دو جشن بزرگ پیروزی انقلاب اسلامی و جشن نیمه شعبان که در سال ۹۶ برگزار شد در مجموع ۱۳۰ میلیون تومان شد و هیچ کمکی به شهرداری بندر امام خمینی(ره) جهت تامین منابع جشن نشد.

رئیس شورای بندر امام خمنی(ره) با انتقاد از عملیات غیر‌صنعتی پتروشیمی بیان کرد: حضور صنایع در اجرای برنامه‌های فرهنگی بسیار کم‌رنگ و در حد صفر است و اکثر برنامه های در بندرماهشهر و چمران اجرا می‌شود.

وی افزود: رایزنی‌هایی با مسئولان فرهنگی و مدیران‌ عامل صنایع پتروشیمی انجام دادیم که در برنامه‌های فرهنگی و شهری حضور داشته باشند.

عبیداوی تاکید کرد: از شرکت‌های توانمند حمل و نقل، صنایع پتروشیمی و اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان توقع داریم که در برنامه‌های فرهنگی و شهری بندر امام خمینی(ره) ورود کنند بندر امام خمینی(ره) شهر بزرگی از لحاظ مساحت نیست ولی از لحاظ فرهنگی بسیار بزرگ است.

عبیداوی با بیان درآمد خیلی‌کم شهرداری از صنایع پتروشیمی بیان کرد: صنایع در بندر امام خمینی(ره) هستند ولی سهم بندر امام خمینی(ره) از ارزش افزوده به خاطر استانی شدن خیلی‌کم است. سهم بندر امام خمینی(ره) از آلایندگی ۲۸ درصد است و مابقی سهم مربوط به مرکز شهرستان است.

عبیداوی با انتقاد از سوءمدیریت تخصیص اعتبارات ۹۶ به بندر امام خمینی(ره) بیان کرد: اعتبارات ۹۶ متاسفانه به دلیل سوءمدیریت در مرکز شهرستان بندرماهشهر برای بندر امام خمینی(ره) بسیار کم وصول شد.

وی افزود: آنها ادعا می‌کنند کل اعتبارات شورای راهبری مشکل پیدا کرده است ولی متوجه شدیم بیشترین عدم‌ وصولی در درخواست‌های بندر امام خمینی(ره) بوده است.

رئیس شورای بندر امام خمینی(ره) با انتقاد از عملکرد شورای راهبردی بیان کرد: تخصیص اعتبارت نباید بر مبنای ۲۸ درصد سهم بندر امام خمینی(ره) باشد بلکه  باید بر اساس نیاز و برخورداری و عدم برخورداری باشد زیرا اگر این طور باشد به عنوان مثال ۴۰ مدرسه‌ای که در بندرماهشهر ساخته شده است ۱۱ مدرسه باید در بندر امام خمینی(ره) ساخته شود که این اتفاق نیفتاده است.

عبیداوی در پایان عنوان کرد: شورای شهر نظارت خود را بر دستگاه‌های خدمات‌رسان، آموزشی و فرهنگی بیشتر خواهد کرد و از فرماندار، نماینده مجلس، بخشدار، صنایع پتروشیمی و اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان تقاضا داریم در مورد همیاری به دستگاه‌های آموزشی و فرهنگی کمک بهتری کنند.

انتهای پیام/*

https://biknews.ir/5547کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/5547/انتقاد-رئیس-شورای-بندر-امام-خمینیره-از/کپی شد!