نوسانات نرخ ارز واحدهای تولیدی‌‌ خوزستان را به تعطیلی کشاند

بیژن پناهی‌زاده اظهار داشت: به دلیل نوسانات شدید نرخ ارز و اتفاقاتی که به دنبال این نوسانات برای مواد اولیه رخ داد سبب شده که صنایع  و بخش خصوصی استان خوزستان وضعیت خوبی نداشته باشند.

وی با بیان اینکه قیمت مواد اولیه به صورت ساعتی افزایش می‌یابند، افزود: با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه نهادهای نظارتی اجازه افزایش قیمت را نمی‌دهند در نتیجه تولیدکننده با ضرر مواجه می‌شود.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: واحدهای تولیدی علی‌رغم امیدی که دارند اما تصمیمات گرفته شده در سطح کلان سبب می‌شود واحدهای تولیدی اطمینان خاطری برای ادامه کار نداشته باشند.

وی با بیان اینکه ریشه اصلی مشکلات تولیدکنندگان به نرخ ارز، بیمه، تسهیلات بانکی، مواد اولیه و تحریم ها است، عنوان کرد: تا زمانی که داده‌های بخش خصوصی درست نشوند بدون شک این بخش نمی‌تواند تولید کند در نتیجه فقط دچار ضرر می‌شود.

پناهی‌زاده افزود: در حال حاضر در شرایط جنگ اقتصادی هستیم و اگر مسئولان به این موضوع اعتقاد دارند پس چرا از فشارهای ایجاد شده بر روی دوش تولیدکنندگان را  نمی‌کاهند در صورتی در شرایط فعلی باید شرایط فوق‌العاده نیز حاکم باشد.

وی گفت: این رفتار دولت فقط سبب دلسردی واحدهای تولیدی می‌شود و در ادامه اقتصاد کشور با واکنش خوبی همراه  نخواهد بود زیرا با توجه به اوضاع پیش آمده تمام تولیدکنندگان بلاتکلیف هستند و خاموشی برخی از تولیدی‌ها نزدیک است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خوزستان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دولت به تولیدکنندگان ارز دولتی داده است، گفت: ارز دولتی بسیار محدودی پرداخت شد و مشخص شد که تولیدکنندگان واقعی دریافت نکردند.

وی با بیان اینکه با تثبیت نرخ ارز وضعیت به حالت قبل بر می‌گردد، ‌عنوان کرد: آمار دقیق از تعطیلی شدن تولیدی‌ها در پی نوسانات ارزی در دست نیست اما با این اوضاع پیش آمده تولید کننده‌ها انگیزه‌ای برای تولید ندارند./تسنیم

انتهای پیام/*

https://biknews.ir/5555کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/5555/نوسانات-نرخ-ارز-واحدهای-تولیدی‌‌-خوز/کپی شد!