جوان ۸۰ ساله عضو هیئت مدیره پتروشیمی مارون شد + حکم

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از تسنیم، محمدحسن تولایی طی حکمی رضا افشین را به عنوان عضو هیئت مدیره پتروشیمی مارون از سوی ساتا (شستان) منصوب کرده است.

رضا افشین که بیش از ۸۰ سال سن دارد در سال ۸۸ از خدمات ۳۰ ساله‌ی وی به صنعت نفت و پتروشیمی تقدیر شد که این تقدیر به عنوان حکم بازنشستگی رضا افشین تلقی می‌شود این درحالی است که قانون بکارگیری بازنشستگان با رای اکثریت مجلس تصویب شده و در کشور اجرا خواهد شد.

 

علی گلمرادی در این خصوص اظهار داشت: اخیرا مجلس طرحی برای بازنشسته‌ها تصویب کرده که این طرح با جدیت تمام و با تاکید اکثر نمایندگان مصوب شد؛ استدلال‌ها و توضیحات درست و منطقی برای این موضوع مطرح شد که با استقبال اکثر نمایندگان مواجه شد.

وی با اشاره به مصوبه اخیر مجلس در خصوص بازنشستگان افزود: دولت موظف و مکلف است که مسئولان در آستانه بازنشستگی را کنترل کرده و جوانان پرانگیزه و با انرژی را جایگزین کند البته این مصوبه باید فرایند قانونی را طی کرده و مورد تایید شورای نگهبان قرار بگیرد و سپس بعد از آن به دولت برای اجرا ابلاغ شود.

نماینده مردم شهرستان‌های هندیجان، امیدیه، بندرماهشهر و بندر امام خمینی(ره) در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بعد از ابلاغ این مصوبه ما باید در جایگاه نظارتی خود بر نحوه‌ی اجرای آن نظارت کنیم البته ما قوانین زیادی داریم که در راستای توسعه و ترقی و عمران کشور تصویب شده‌اند اما به دلیل مسامحه و سهل‌انگاری از جانب دولت و کوتاهی در جایگاه نظارتی از جانب مجلس مسکوت مانده است.

وی با اشاره به انتصابات اخیر هیئت مدیره پتروشیمی مارون گفت: معمولا افرادی که بازنشسته بوده و در راس کار هستند از مزایای بازنشستگی استفاده کرده و مستمری هم دارند و از مزایا و حقوق ریاست نیز استفاده می‌کنند اما این اقدام آنها باعث از بین بردن فرصت اشتغال چندین نفر شده و انگیزه‌ی بسیاری از جوانان بیکار که سرمایه کشور بوده را از بین می‌برد که همین امر یکی از دلایل مهم آسیب‌های اجتماعی بوده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به عقیده من درآمدهایی که از این محل عاید بازنشستگان می‌شوند؛ بی‌برکت بوده و باید آنها را  پس دهند. نمایندگان مجلس موظف هستند در جایگاه قانونی خودشان این مسایل را رصد کنند و در صورت مشاهده مسایل این چنینی برخورد کنند  و از ابزارهای قانونی ‌که ابزارهای‌ قدرتمندی است و در اختیار نمایندگان مجلس قرار دارد، بهره بگیرند تا تمام و‌ کمال این مصوبه اجرایی شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر این قانون اجرایی اگر چه نمی‌تواند تمام مشکلات بیکاری جامعه را حل کند اما مایه ی امیدواری مردم و عدم دلسردی آنان  خواهد بود و باعث جلب  اعتمادشان به مسئولان خواهد شد.

گفتنی است، پتروشیمی مارون در سال ۷۷ با زمینی به مساحت ۹۳ هکتار در سایت ۲ منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندر امام خمینی(ره) تاسیس گردید و در سال ۸۵ به بهره‌برداری رسیده و در سال ۸۷ به بخش خصوصی واگذار شد.

این پتروشیمی از بزرگترین تولیدکنندگان اتیلن، پروپیلن، پلی اتیلن سنگین، پلی پروپیلن و انواع گلایکول در ایران و جهان به شمار می‌آید.

انتهای پیام/*

https://biknews.ir/5613کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/5613/جوان-۸۰-ساله-عضو-هیئت-مدیره-پتروشیمی-ما/کپی شد!