بندرامام خمینی(ره) با حفظ منافع بندرماهشهر شهرستان می‌شود

به گزارش خبر بندرامام خمینی(ره) به نقل از تسنیم؛ علی گلمرادی عصر دیروز در نشست با شیوخ و طوایف شهرستان بندرماهشهر در فرمانداری بندرماهشهر به مناسبت هفته دولت اظهار داشت: مسائل و مشکلات کشور گسترده و برای هم ملموس بوده است، اگر مسئولین کشور گرایش‌های سیاسی را کنار بگذارند و براساس شایستگی و لیاقت افراد را منصوب کنند کشور پیشرفت خواهد کرد.

وی با اشاره به وضعیت آب شرب شهرستان بندرماهشهر افزود: ۲ هزار میلیارد تومان برای آب شرب شهرستان‌های بندماهشهر، امیدیه و هندیجان در نظر گرفته شده که آب این شهرستان‌ها از سد مارون و سد کوثر تامین خواهد شد؛ به زودی اعتبار آب شرب این شهرستان‌ها تامین و کار آن آغاز خواهد شد.

نماینده مردم بندرماهشهر، امیدیه و هندیجان و بندرامام خمینی(ره) در مجلس بیان کرد: در دوره آینده انتخابات مجلس ۴۰ نماینده به نمایندگان کشور افزوده خواهد شد که از این ۴۰ نفر سهم استان خوزستان ۱ نفر به ایذه و ۱ نفر دیگر به اهواز بوده است؛ بندرامام و هندیجان با توجه به مشکلات و مسائل آن نیاز به یک نماینده جدا دارد.

وی با اشاره به کاهش منابع طبیعی کشور افزود: شرایط موجود شهرستان از همه لحاظ قابل قبول نبوده و همه مسئولین اجرایی و دولتی باید باد نسبت به مسئولین قبلی متفاوت تر کار کرده و اگر ما به دنبال نجات منطقه هستمی باید در ساختارها اصلاح ایجاد کنیم. برای پیشرفت باید برنامه داشته باشیم که فرماندار شهرستان بندرماهشهر با تعیین برنامه توسعه شهرستان بودجه شورای راهبردی را چند برابر کرده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در عنوان کرد: فرماندار و بخشدار مرکزی باید تعارف را با بخش‌های اجرایی کنار بگذارند و مدیران فعلی باید رویه خود را اصلاح کرده و یا اینکه کنار بروند و مماشات در این امر صورت نگیرد. نماینده‌های قبلی جدی‌تر و مصمم‌تر بوده اما به صورت عملی و تخصصی مسائل را پیگیری نکرده‌‌اند و این امر باید با پشتوانه قانونی داشته باشد.

وی با تاکید به عدم جذب افراد غیربومی در شهرستان بندرماهشهر ادامه داد: هیچ شرکتی حق فراخوان و جذب در سطح استان و کشور را نداشته و با توجه به ماده ۴۷ برنامه توسعه ششم استخدام فقط باید برای شهرستان بندرماهشهر انجام شود در صورتی که جذب از استان و کشور صورت بگیرد این امر تخلف بوده و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد؛ اگر این مسائل زودتر صورت می‌گرفت اکنون ۷۰ درصد کارکنان شرکت‌های منطقه غیر بومی نبودند.

گلمرادی در ادامه گفت: پتروشیمی‌های منطقه تا کنون هیچ مزیتی برای شهرستان بندرماهشهر نداشته و حتی ارزش افزوده به صورت استانی تقسیم می‌شود؛ صنعت نفت و شرکت‌های تابعه آن نباید در تامین اعتبار سالانه ۵۰ میلیاردی شورا راهبردی دبه در بیاورند. اگر مسئولین عرضه داشته باشند می‌تواند با یک پتروشیمی بهترین زیر ساخت‌ها را در شهرستان ایجاد کرده و اگر بی‌عرضه باشند با ۲۰ پتروشیمی نمی‌توانند کاری کنند و اوضاع اینگونه خواهد بود.

وی افزود: موافقت اولیه منطقه ویژه اقتصادی برای هندیجان و امیدیه گرفته شده و به زودی کار‌های نهایی آن انجام خواهد شد. محیط زیست به راحتی به ۲۰ شرکت پایین دستی که عامل اصلی آلودگی در شهرستان بوده مجوز داده است اما در دادن مجوز به شرکت‌های پایین دستی که بیش از ۱۰ هزار شغل ایجاد کرده و آلایندگی ندارند تعلل کرده که بنده در این زمینه به محیط زیست هشدارمی‌دهم.

نماینده مردم بندرماهشهر، امیدیه؛ هندیجان و بندرامام خمینی(ره) در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: ما نباید از پیشرفت دیگر شهرها و مجموعه‌ها ناراحت باشیم، شهرستان شدن بندرامام و جداسازی آب آبادان و مسائل دیگر هیچ ضربه به دیگران وارد نخواهد کرد، ما باید بندرامام را شهرستان کنیم  حتی اگر مردم نخواهند با حفظ منافع بندرماهشهر من بندرامام را شهرستان خواهم کرد زیرا وضعیت بندرامام از همه لحاظ بد بوده و باید به آن رسیدگی شود./تسنیم

/*

https://biknews.ir/5879کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/5879/بندرامام-خمینیره-با-حفظ-منافع-بندرماه/کپی شد!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • رضا سلام خدا کنه حرفاتون با عملتون یکی باشه