تلاش موفقیت آمیز مرکز جستجو و نجات دریایی بندرامام خمینی(ره) برای نجات جان دریانورد ایرانی

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از اداره کل بنادر استان خوزستان ، معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: به دنبال تماس مرکز جستجو و نجات دریایی بندر بوشهر مبنی بر مفقود شدن یک قایق صیادی که از بندر هندیجان به قصد صیادی عازم دریا شده بود، اقدامات لازم برای جستجو و یافتن آن آغاز گردید.

موسی پور در ادامه افزود: پس از کسب   اطلاعات تکمیلی از خانواده فرد مذکور بلافاصله اعلامیه دریایی بر روی کانال ۱۶ از طریق این مرکز و ایستگاه راهنمایی کشتی ها در فواصل زمانی منظم قرائت شد و همچنین شناورهای تندروی ناجی ۷ و ۱۷ به منطقه تحت پوشش گسیل شدند.

موسی پور خاطرنشان ساخت: در ادامه تلاش ها برای یافتن دریانورد مذکور، طرح جستجو و نحوه ی انجام عملیات به نیروهای عملیاتی تحت امر  اعلام گریده و با توجه به وسعت منطقه جستجوی محدوده های دریایی تمهیدات مناسب برای حصول نتیجه لازم اتخاذ گردید.

وی همچنین بیان داشت: سرانجام به دنبال شنود نیروهای مرکز جستجو و نجات دریایی بنــــــدرامام خمینی(ره) ( MRCC) روی کانال های VHF مشخص گردید فرد یاد شده توسط شناورهای عبوری حوالی چاه های سروش یافته مشاهده و از آب گرفته شد. شناور ناجی ۷  پس از رسیدن به موقعیت نجات که خارج از محدوده آب های بندر امام خمینی(ره) نیز بوده است، دریانورد مذکور را  به ساحل منتقل نمود.

یادآور می شود مرکز جستجو و نجات دریایی بندرامام خمینی(ره) با برخورداری از تجهیزات پیشرفته مخابراتی و شناورهای آماده به کار در طول شبانه روز به پایش حوزه استحفاظی دریایی خود از  سواحل بحرکان تا اروند رود پرداخته و آماده اماد و نجات  دریانوردان مضطر در دریا می باشد.

https://biknews.ir/6024کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/6024/تلاش-موفقیت-آمیز-مرکز-جستجو-و-نجات-دریا/کپی شد!