ضرورت سرمایه‌گذاری در شهرهای بندری

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، رامین نور قلی پور درباره وضعیت بنادر کشور به جهت جذب سرمایه گذار اظهر کرد: برای آنکه بتوان سرمایه گذاران را دعوت به سرمایه گذاری کرد، بایستی شرایط حضور آنها به جهت تامین زیرساخت ها فراهم باشد، در غیر اینصورت سرمایه گذار رغبتی برای حضور ندارد. یکی از بخش های که توانسته شرایط سرمایه گذاری در کشور را فراهم کند، حوزه بنادر است.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاران را برای سرمایه گذاری در بنادر باید تشویق و ترغیب کرد، خاطرنشان کرد: ریسک سرمایه گذاری در بنادر کشور بسیار کم است و این امر به منزله سودده بودن فعالیت های این حوزه تخصصی می باشد. بدین جهت با هماهنگی بین سازمان بنادر، سازمان سرمایه گذاری خارجی و وزارت صنعت، معدن و تجارت می توان به رشد سرمایه گذاری در حوزه بنادر دست یافت.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: یکی از کارهای دیگری که در جهت جذب سرمایه گذار می توان انجام داد، توسعه شهرهای ساحلی است. در کشورهای که بندر وجود دارد، شهرهای ساحلی با سرعت توسعه پیدا می کند و دولت ها امکانات خوبی را در نظر می گیرند. البته سازمان بنادر و دریانوردی در این بخش ورود کرده است ولی سایر حوزه ها هم باید همکاری کنند تا توسعه شهرهای ساحلی اتفاق بی افتد.

وی تاکید کرد: زمانیکه شهرهای ساحلی توسعه پیدا کند، سرمایه گذاران و شرکت ها انگیزه بیشتری برای سرمایه گذاری دارند و این امر به مرور زمان باعث افزایش ترانزیت و صادرات کالا می شود.

قلی پور بابیان اینکه سرمایه گذاری نباید در شهرهای بزرگ اتفاق بیفتد و این امر به ضرر کشور است، اظهار داشت: متاسفانه باور غلطی وجود دارد مبنی بر اینکه برای کسب سود در شهرهای بزرگ سرمایه گذاری شود، این در شرایطی است که سرمایه گذاری در بنادر نسبت به سایر بخش ها و شهرها سودده تر است.

 وی تاکید کرد: ما از اینکه هاب منطقه هستیم به نحو مطلوب و شایسته استفاده نمی کنیم. کشورهای همسایه فعالیت خوبی در عرصه ترانزیت دارند ایران نیز باید به این سمت حرکت و کشورهای چون قطر را هدف گذاری کند.

https://biknews.ir/6094کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/6094/ضرورت-سرمایه‌گذاری-در-شهرهای-بندری/کپی شد!