پیش‌بینی جابجایی ۱۰ میلیون تن بار توسط خطوط ریلی خوزستان

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از تسنیم، عبدالکریم درویش زاده درباره طول خطوط راه‌آهن خوزستان اظهار داشت: راه‌آهن خوزستان با ۴۷۳ کیلومتر خط اصلی و حدود ۲۰۰ کیلومتر خط فرعی به لحاظ حمل‌ونقل بار و مسافر رتبه ۴ کشور را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: خطوط ریلی خوزستان با ۱۴ رام قطار مسافربری حومه‌ای، روزانه ۴۵۰۰ نفر در مسیرهای اهواز- اندیمشک، اهواز-بندر امام خمینی(ره) و اهواز به خرمشهر را جابه جا می‌کند.

مدیرکل راه‌آهن جنوب با اشاره به اینکه خوزستان به لحاظ تعداد قطارهای حومه‌ای و جابه‌جایی حجم مسافر، دومین استان پس از تهران است، گفت: ۲ قطار مسافربری در مسیر مشهد به‌ صورت روزانه و یک روز در میان، ۳ قطار مسافربری روزانه در مسیر اهواز به تهران و بلعکس و یک قطار ۵ ستاره فدک به‌ صورت هفتگی کار جابجایی مسافران به خارج از استان را انجام می‌دهند.

درویش زاده ادامه داد: در برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، پس از اتمام کار بازسازی محور لرستان و زاگرس تعداد رام‌های قطار ۵ ستاره فدک را نیز افزایش‌خواهیم داد.

وی با اشاره به افزایش ۱۰۰ درصدی جابه جایی بار در خطوط ریلی خوزستان نسبت به سال ۹۲، افزود: میزان جابه جایی بار راه‌آهن خوزستان در پایان سال ۹۲ حدود ۵ میلیون تن بود که این رقم در سال ۹۶ به بیش از ۹.۵ میلیون تن رسید.

مدیرکل راه‌آهن جنوب گفت: با توجه به افزایش درخواست انتقال بار توسط سیستم حمل‌ونقل ریلی پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال ۹۷ حدود ۱۰ میلیون تن بار در خطوط ریلی خوزستان جابه جا شود.

درویش زاده تأکید کرد: مجموعه راه‌آهن جنوب در تلاش است تا بتواند بارهایی که قابل‌حمل با خطوط ریلی در استان هستند را افزایش داده تا از حجم ترافیک حاصل از جابجایی بار در جاده‌ها کاسته شود.

وی بابیان اینکه سال گذشته در تعامل با شرکت فولاد خوزستان توانستیم ۲ میلیون تن از محصولات این شرکت را به بندر امام خمینی(ره) انتقال دهیم، اظهار داشت: از مردم، صاحبان کالا و مسئولین تقاضا داریم تا با انتقال حجم جابه‌جایی کالاهای خود به خطوط ریلی کشور بتوانیم سهمی در کاهش سوانح جاده‌ای داشته باشیم.

مدیرکل راه‌آهن جنوب با اشاره به اینکه تاکنون برای جابه‌جایی بار ۴ کارخانه، به‌صورت اختصاصی خط ریل ایجاد کرده‌ایم، گفت: به همه صاحبان کالا و کارخانه جات مهم اعلام کردیم که راه‌آهن جنوب آمادگی دارد برای جابجایی بارهای آن‌ها به‌صورت رایگان خطوط ریلی اختصاصی ایجاد کرده و آن مجموعه را به راه‌آهن سراسری اتصال دهد.

انتهای پیام/*

https://biknews.ir/6507کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/6507/یش‌بینی-جابجایی-۱۰-میلیون-تن-بار-توسط/کپی شد!