منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی رتبه برتر CSR را کسب کرد

به گزارش سرویس اقتصادی خبر بندر امام خمینی(ره)، دومین سمینار بین‌المللی CSR باعنوان “مسئولیت اجتماعی صنایع، محرومیت زدایی و توسعه مناطق محروم” با هدف بومی‌سازی مسئولیت‌های اجتماعی و تمرکز برنامه‌ها و سیاست‌گذاری در حوزه مسئولیت اجتماعی صنایع، در اهواز برگزار شد.
در این سمینار که پنجشنبه ۹ اسفند، در سالن اجتماعات شهرک نفت برپا شد، استاندار خوزستان، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی، مشاور وزیر نیرو در حوزه مسئولیت اجتماعی، دکترمارتین عضوهیئت مدیره کمپانی CSR اتحادیه اروپا، مدیرعامل مناطق نفت‌خیز جنوب، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و مدیران عامل صنایع نفت و گاز و پتروشیمی استان حضور داشتند.
براساس این گزارش، تامین مالی پروژه‌های عمرانی عام‌المنفعه برای شهرستان و استان از جمله خدمات ارائه شده توسط شرکت‌های عضو شورای راهبردی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در راستای مسئولیت اجتماعی، بوده است.
این طرح‌ها عمدتا صرف طرح‌های عمرانی در حوزه‌های بهداری و بهداشت، تربیت بدنی، آموزش و پرورش، تاسیسات زیربنایی و امنیتی اعم از فرودگاه، بیمارستان، مدرسه‌سازی، جاده‌سازی، پل‌سازی، احداث ایستگاه راه‌آهن، ایجاد مجتمع‌های متعدد ورزشی و فرهنگی و مشارکت در ساماندهی خوریات شهرستان بوده است.
علاوه بر این، منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به جهت کاهش عوارض فعالیت شرکت‌های پتروشیمی و تنظیم فعالیت آنها مطابق با استانداردهای سازمان محیط زیست، با احداث ۱۷۱ هکتار فضای سبز، برنامه‌های گسترده و کلانی را برای مدیریت پساب، پسماندها و کنترل آلاینده‌های هوا انجام داده و به طور مداوم در دست اقدام دارد.
تجربه تعطیل‌نمودن واحد کلرآلکالی پتروشیمی بندرامام خمینی(ره) بزرگترین پتروشیمی غرب آسیا به علت نوع فرآیند آن، نشان داد که سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی برای حفظ زیست بوم و سلامت مردم از هیچ اقدامی کوتاهی نمی‌کند.
در همین راستا، با پیگیری‌های مستمر و اهتمام ویژه تمامی شرکت‌های منطقه و هدایت و راهبری سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، طی سال‌های گذشته، ۱۳ شرکت بزرگ و بالادستی مستقر در این منطقه از سوی سازمان محیط زیست، به عنوان صنعت سبز انتخاب شدند.
شرکت‌های منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در طول سال و به طور مداوم، با هدف ایجاد نشاط در جامعه و توسعه فعالیت‌های فرهنگی در سطح شهرستان، جشنواره‌های متعدد، جشن‌های ملی و مذهبی، یادواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی دیگر متعدد برگزار می‌کنند‌.
انتهای پیام/و

https://biknews.ir/7127کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/7127/منطقه-ویژه-اقتصادی-پتروشیمی-بندرامام/کپی شد!