۱۳ هزار ۸۰۰ دام زنده از رومانی وارد بندرامام‌خمینی(ره) شد

محمدرضا حزئبی در جمع خبرنگاران در بندر امام خمینی(ره) اظهار داشت: در راستای دستوراتی که به وزارت جهاد کشاورزی برای تنظیم بازار مواد پروتئینی کشور داده شده است پشتیبانی امور دام مامور به تامین گوشت مورد نیاز کشور اقدام کند.

وی افزود: در راستای تنظیم بازار با کمک بخش خصوصی در حال واردات گوشت گرم به صورت لاشه، منجمد و دام زنده هستیم.

حزئبی با بیان اینکه سومین محموله دام زنده است که  وارد کشور می‌شود بیان کرد: وظیفه تامین مواد پروتئینی بر عهده پشتیبانی امور دام است و توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت بر اساس سهمیه‌های تعیین شده  برای توزیع بین مردم و با نرخ مصوب عرضه خواهد شد.

معاون بازرگانی شرکت پشتیبانی امور دام کشور با تاکید بر اینکه واردات تا تنظیم قیمت گوشت در بازار ادامه دارد عنوان کرد:   ۱۳ هزار ۸۰۰ راس دام زنده از رومانی بارگیری شده و در بندر امام خمینی(ره) در حال تخلیه است و بر اساس گزارش‌های دریافتی واردات دام زنده سبب کاهش ۸ هزار تومانی قیمت دام زنده در کشور شده است و تا تنظیم قیمت گوشت در بازار این واردات را انجام می‌دهیم.

وی افزود: گوشت‌های وارداتی می‌بایست نیاز کشور را تامین کند ولی بعضی از واسطه‌گری‌ها در کشور سبب ایجاد خلا و صف‌های طولانی شود و اگر مردم همکاری لازم درباره میزان مصرف خریداری کنند و جلوی واسطه‌گری‌ها گرفته شود ما از نظر مواد غذایی کمبودی در کشور نخواهیم داشت.

حزئبی در پایان گفت: سازمان‌های نظارتی بر توزیع صحیح اقلام پروتئینی ورود کرده و با افراد خاطی برخورد قانونی انجام می‌دهند.|تسنیم

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/7296کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/7296/۱۳-هزار-۸۰۰-دام-زنده-از-رومانی-وارد-بندر/کپی شد!