ماجرای عجیب یک جاده در بندر امام خمینی+ تصاویر

به گزارش خبر بندرامام خمینی(ره) به نقل از تسنیم، پروژه کم بهره و پرهزینه بلوار و جاده پتروشمی مارون در شهریور ماه سال ۹۵  مورد بهره‌برداری قرار گرفت. این پروژه در حالی انجام شد که ۵۰۰ مترمربع زمین این جاده، دارای سند و مربوط به شخص حقیقی بود. با توجه به اینکه سال ۸۹  کاربری زمین از صنعتی به جاده تغییر می‌کند، مسئولان شهری قبل از اجرای این پروژه اقدامی برای تعیین تکلیف زمین که دارای مالک حقیقی است، انجام نمی‌دهند و مالک حقیقی با رای دادگاه، قسمتی از جاده بولوار پتروشمی مارون را تخریب می‌کند.

اسماعیل دهقانی مالک زمین درباره مالکیت زمین ۵۰۰ مترمربعی در جاده بولوار پتروشیمی مارون اظهار داشت: سال ۷۸ سند شش دانگ زمین را برای احداث سایت مواد غذایی گرفتم و سال ۸۹ زمین در طرح احداث جاده و بولوار قرار گرفت و قبل از اجرای پروژه به شهردار وقت درباره اینکه زمین در طرح قرار گرفته است، اطلاع دادیم.

وی افزود: شهردار وقت بیان کردند اگر توانستید مالکیت زمین را ثابت کنید، شهرداری بندر امام خمینی(ره)  زمین به شما می‌دهد. بعد از بی‌تفاوتی مسئولان شهرداری نسبت به مالکیت حقیقی زمین، سال ۹۶  از طریق دادگستری با رای قطعی داداگاه تجدید نظر، مالکیت زمین را ثابت کرده و حکم تخریب جاده را گرفتیم.

بیشتر بخوانید:

مالک زمین خیابان مارون را تخریب کرد

جاده پتروشیمی مارون توسط مالک زمین بازگشایی شد

دهقانی درباره علت تخریب جاده پتروشیمی مارون عنوان کرد: از آنجایی که پیگیری مکرر از شهرداری و شورای شهر بندر امام خمینی(ره) با بی‌تفاوتی مسئولان، بی‌نتیجه می‌ماند، سال گذشته راه دسترسی جاده به زمین را  مسدود کردیم و بعد از رایزنی مسئولان با قاضی پرونده برای بازگشایی مسیر و رفع مشکل، برای  ده روز مسیر را باز کردیم.

وی افزود: بازگشایی مسیر و پیگیری از مسئولان شهری برای به نتیجه رسیدن موضوع و رفع مشکل  موثر واقع نشد و ما هم طبق رای دادگاه تخریب جاده را انجام دادیم.

مالکیت حقیقی زمین قانونی است و شهرداری بندر امام خمینی(ره) باید مشکل را حل کند

حمید ایزدی‌منش رئیس اداره راه و شهرسازی بندر امام خمینی(ره) با تایید مالکیت حقیقی بخشی از زمین جاده بولوار پتروشمی مارون اظهار داشت: زمین بخشی از بولوار پتروشیمی مارون دارای مالک حقیقی و قانونی است و رفع موضوع باید توسط شهرداری بندر امام خمینی(ره) پیگیری شود.

وی افزود: طرح جدیدی، سال ۸۹  ارائه شد و کاربری زمین به جاده دسترسی تغییر کرد, شهرداری بندر امام خمینی(ره)  باید برای رفع موضوع و جابه‌جا کردن زمین مالک اقدام کند و رفع این موضوع به طور مستقیم با اداره مسکن و شهرسازی ارتباط ندارد.

اسد هلالی زاده رئیس دادگستری بندر امام خمینی(ره) درباره اجرای حکم تخریب بخشی از جاده بولوار پتروشیمی مارون اظهار داشت: اداره‌های مرتبط در پیگیری موضوع از طریق قانونی به شکل صحیح کوتاهی می‌کنند، ولی طبق رای دادگاه، جاده باید تخریب شود مگر اینکه شهرداری بندر امام خمینی(ره) رای را از طریق رئیس قوه قضائیه به عنوان خلاف شرع ابطال کنند.  

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/7406کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/7406/ماجرای-عجیب-یک-جاده-در-بندر-امام-خمینی/کپی شد!