۱.۵ میلیون تن نهادهای کشاورزی در بندر امام خمینی(ره) تخلیه شد

به گزارش خبر بندرامام خمینی(ره) به نقل از تسنیم، ایرج مدیری با بیان رشد ۳۵ درصدی کالاهای اساسی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) اظهار داشت: حدود یک و نیم میلیون تن کالای اساسی جو، ذرت، کنجاله و دانه‌های روغنی به وسیله ۲۵ فروند کشتی به بندر امام خمینی(ره) انتقال و تخلیه شد که نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته، دارای رشد ۳۵ درصدی است.

مدیری در ادامه با اشاره به آمادگی و توان بالای عملیاتی این مجتمع بزرگ بندری برای پاسخ‌گویی به نیازهای کشور در زمینه تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی تصریح کرد: برخورداری از تجهیزات مدرن و استراتژیک بندری جهت تخلیه و بارگیری غلات، ۱۲۴ باب انبار سرپوشیده بخش خصوصی و دولتی با گنجایش ۱۲۰ هزار تن سیلو برای نگهداری غلات از جمله علل موفقیت منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) در این زمینه به شمار می‌آید.

بیشتر بخوانید:

۱۳ هزار ۸۰۰ دام زنده از رومانی وارد بندرامام‌خمینی(ره) شد

منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) ۲۰۰۰ بسته اقلام بهداشتی و ۵ فروند شناور سبک به مناطق سیل‌زده خوزستان ارسال کرد

بیش از ۱۱۲ هزار نفر از جاذبه‌های دریایی و بندری منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) بازدید کردند

وی همچنین دسترسی سریع مراکز صنعتی و جمعیتی کشور به بندر امام خمینی(ره) را به واسطه فاصله نزدیک و همچنین برخورداری از راه‌های مواصلاتی مناسب جاده و ریل را از جمله مزایای این بندر بزرگ تجاری به عنوان بندرکانونی تخلیه و بارگیری غلات و کالاهای اساسی کشور برای صاحبان کالا و بازرگانان برشمرد.

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/7463کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/7463/۱-۵-میلیون-تن-نهادهای-کشاورزی-در-بندر-ام/کپی شد!