سرمایه‌گذاران در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی مورد حمایت همه جانبه قرار می‌گیرند

به گزارش خبر بندرامام خمینی(ره)، بهزاد محمدی روز گذشته در جلسه هماهنگی توسعه منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی اظهار کرد: باید در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی نگاه توسعه محور نهادینه شود و در این مسیر از سرمایه‌گذاران در این منطقه استقبال می‌کنیم‌.

وی تصریح کرد: نگاه ما به سرمایه‌گذار باید نگاهی حمایت‌گرا باشد و فضا و زیرساخت‌های حرفه‌ای را باید برای سرمایه‌گذاران فراهم کرد.

محمدی با بیان اینکه، سیاست کلان مجموعه وزارت نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی حمایت از جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید است بیان کرد: باید برخی مشکلات حضور سرمایه‌گذاران را به خصوص در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی مرتفع کرد تا بتوانیم توسعه هاب دوم منطقه را محقق کنیم.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی، خطاب به مدیران سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بیان داشت: باید برای ایجاد همگرایی در صنایع پتروشیمی تلاش کنیم و نقش شما در پیشرفت منطقه و جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید بسیار تاثیرگذار است.

محمدی افزود: صنعت پتروشیمی در جهان با شتاب در حال پیشرفت است و ما در ایران با توجه به دارا بودن منابع غنی خوراک، باید سرآمد باشیم و با نگاه رو به جلو، صنعت پتروشیمی کشورمان را در مسیر توسعه هدایت کنیم.

وی ادامه داد: موضوع نگهداشت مجتمع‌ها و حفظ تولید مهم است؛ اما باید نگاه رو به جلو را فراموش نکنیم  و در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی باید به توسعه و تکمیل زنجیره ارزش در پایین دست نگاهی ویژه داشت.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی تصریح کرد: حفظ روحیه توسعه‌ای  باید در ما زنده بماند و تحول همواره باید از سوی متولیان امر در صنعت پتروشیمی مورد توجه قرار گرفته و از روزمرگی فاصله بگیریم.

بیشتر بخوانید:

بازدید مدیریت بحران منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندرامام خمینی(ره) از مناطق سیل زده شادگان

منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی رتبه برتر CSR را کسب کرد

۶ هزار فرصت شغلی جدید در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی/ اختصاص ۱۸۰۰ میلیارد ریال به پروژه‌های مسئولیت اجتماعی

۱۸ طرح پتروشیمی تا پایان سال ۹۹ به بهره‌برداری می‌رسد

وی با بیان اینکه تهیه نقشه‌ راه صنعت پتروشیمی با جدیت در حال پیگیری است، گفت: ۱۸ طرح پتروشیمی تا پایان سال ۹۹ به بهره‌برداری می‌رسد و سه طرح متانول کاوه، متانول بوشهر و الفین ایلام امسال وارد مدار تولید می شوند؛ ۱۵ طرح دیگر نیز در سال آینده به بهره‌برداری خواهند رسید.

محمدی، به نقش مهم صنایع پایین دستی و تولید محصولات نهایی اشاره کرد و عنوان کرد: تکمیل زنجیره ارزش و توجه به صنایع تکمیلی می تواند ارزش افزوده‌ مطلوبی را به همراه داشته باشد.

وی تاکید کرد: باید با جدیت از سرمایه‌گذاران علاقمند به حضور در صنعت پتروشیمی حمایت کرد و نقش سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در جذب سرمایه های جدید از اهمیت بالایی برخوردار است.

سیدامید شهیدی نیا مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی نیز در پایان این جلسه اظهار داشت: حمایت از سرمایه‌گذاران سرلوحه‌ فعالیت‌های ما است و تمامی مسئولان در منطقه توجه خود را به توسعه همه جانبه و مشارکت سرمایه‌گذاران مختلف در بخش های بالادستی و بالادستی معطوف می‌کنند.

به گزارش خبر بندرامام خمینی(ره)؛ منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در محدوده ای به وسعت ۲۸۵۰ هکتار در جنوب غربی ایران و در ساحل خلیج فارس، واقع در شهرستان ماهشهر، بخش بندرامام خمینی (ره) قرار گرفته شده است.

این منطقه با توجه به موقعیت طبیعی و جغرافیایی و همچنین برخورداری از تسهیلات قانونی مناطق ویژه، به منظور توسعه صنعت و تجارت به ویژه صنایع پتروشیمی و صنایع پایین دستی آن – تأمین منافع اقتصادی، اجتماعی و ملی، جذب تکنولوژی‌های جدید و افزایش اشتغال ایجاد گردیده است. از نظر موقعیت جغرافیایی، منطقه بندر امام خمینی(ره) از طریق خور موسی به آب‌های آزاد بین المللی و از طریق راه‌های دسترسی به راه آهن سراسری به ترکیه، اروپا و آسیای مرکزی دسترسی دارد. این منطقه به عنوان بخشی از استان خوزستان، همانند یک پایگاه استراتژیک و تاثیرگذار در مناطق نفت و گازخیز ایران عمل کرده است. دستیابی به منابع نفت و گاز مواد اولیه و خوراک واحدهای صنعتی را بیش از پیش  تسهیل می‌کند.

در این راستا سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی جهت مدیریت و تحقق توسعه فعالیت‌های صنعتی و اقتصادی در منطقه از جمله صنایع پتروشیمی، به صورت زیر مجموعه ای از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، بر اساس مصوبه تیر ماه  سال ۱۳۷۶ شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی فعالیت‌های خود را در سال ۱۳۷۷ آغاز کرده و از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به منظور سرمایه‌گذاری در این منطقه مهم اقتصادی دعوت به عمل آورده است.

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/7795کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/7795/سرمایه‌گذاران-در-منطقه-ویژه-اقتصادی-پ/کپی شد!