نیاز به احیا و ساخت کانال‌های سیلاب‌بر در خوزستان

به گزارش خبر بندر امام خمینی (ره) به نقل از فارس ،غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در جلسه ستاد ملی مقابله با ریزگرد با اشاره به تأکید سازمان محیط‌زیست بر انجام مطالعات پیش از اقدام، اظهار کرد: اقدامات گوناگونی از محل اعتبارات مقابله با ریزگرد برای پایدار بودن و تاب‌آوری استان خوزستان در مقابله با ریزگردها با حمایت‌های رهبری از محل صندوق توسعه انجام شده است که خرید تجهیزات برای بیمارستان‌ها و اختصاص اعتبارات برای شهرداری‌ها به‌ویژه شهرداری اهواز برای تکمیل پروژه کمربند سبز اهواز ازجمله‌ آن‌ها است.

وی افزود: دو سیستم آی‌ال‌اس برای فرودگاه اهواز به‌منظور بهبود دید و تجهیز سیستم روشنایی فرودگاه اهواز انجام شده است که پس از نصب، فرودگاه اهواز تنها فرودگاه کشور است که دارای دو سیستم آی‌ال‌اس است.

تبدیل ۳۴۵هزار هکتار از اراضی حاصل‌خیز خوزستان به کانون ریزگردها

تنها راه حل معضل ریزگردها، برگرداندن آب منتقل شده خوزستان است

آخرین وضعیت شهرهای سیل‌زده خوزستان از زبان فرمانداران/از خسارت سنگین سیل تا تهدید مجدد سیلاب

استاندار خوزستان عنوان کرد: در کانون‌های ریزگرد خوزستان کانون شماره ۴ به عنوان کانون فوق حاد مطرح شد که اقداماتی برای نهال‌کاری و سبزینگی آن صورت گرفت و بالای ۷۵ درصد سبزینگی دارد اما در برخی نقاط سبزینگی خوبی به دلیل بافت خاک ایجاد نشد که قرار شد اقدامی متناسب با بافت خاک انجام شود.

وی گفت: از یک سال گذشته با همکاری شرکت توسعه نیشکر در کانون شماره یک ریزگردها با مساحت ۲۸ هزار هکتار مقرر شد از طریق ذهاب نیشکر به‌منظور مقابله با ریزگرد کشت‌های مقاوم انجام شود.

شریعتی با اشاره به اهمیت کانال‌های سیلاب‌بر در خوزستان، اظهار کرد: کانال‌های سیلاب‌بر موجود نیاز به احیا، ترمیم و بازسازی دارند و کانال‌های سیلاب‌بر جدید نیز در برخی حوزه‌ها از جمله حوزه آبریز کرخه باید احداث شوند.

وی افزود: کانال‌های سیلاب‌بر علاوه بر استفاده در زمان سیل، در زمان خشک‌سالی می‌توانند آب را به کانون‌های ریزگرد منتقل کنند به همین دلیل این کانال‌ها هم در زمان خشک‌سالی و هم در زمان ترسالی مفید هستند.

https://biknews.ir/8206کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/8206/نیاز-به-احیا-و-ساخت-کانال‌های-سیلاب‌ب/کپی شد!