خسارت سیل ۹۵ به کشاورزان دزفول پرداخت نشده است

به گزارش خبر بندر امام خمینی (ره) به نقل از تسنیم، اظهار داشت: در پی خسارات سیل فروردین ۹۸ ماه شهرستان دزفول که به دلیل طغیان رودخانه و بارندگی شدید خساراتی وارد شد،در همین راستا به دستور کمیته مدیرت بحران فرمانداری شهرستان و کمیته تعیین خسارت در شهرستان؛ کارگروه شهرستانی تشکیل و کار بررسی میدانی خسارات توسط ۹ گروه کارشناسی شروع شد.

وی با اشاره به اینکه کمک‌های بلاعوض در سیل اخیر به سیل زدگان انجام شده است، افزود: کمک‌های بلاعوضی در زمینه‌های علوفه رایگان، جو و سبوس بین دامداران آسیب دیده توزیع شده است.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول به اشاره به پرداخت خسارات سیل‌زدگان تاکنون، افزود: یک هزار و پنج کشاورز به جهاد کشاورزی مراجعه و تشکیل پرونده داده که پرونده این تعداد به کارگروه شهرستانی ارسال شده، که در قالب ۵ هزار و ۴ هکتار اراضی بوده که در این باره کار ثبت و تشکیل پرونده در سامانه دولتی در حال انجام است.

آغاز پرداخت خسارت بلاعوض به کشاورزان سیل‌زده خوزستان

مردم خوزستان با مردم سایر مناطق سیل‌زده کشور تفاوت ندارند

آثار باقی‌مانده از سیل در استان خوزستان همچنان مشاهده می‌شود

زارعی با بیان اینکه برآورد از تشکیل پرونده یک هزار و پنج نفر در حال انجام است، اظهار داشت: ۱۹ میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان خسارتی است که دولت براساس قانون موظف به پرداخت خسارت به سیل زدگان است اگرچه خسارت وارده شده بیشتر از این ارقام است.

وی با بیان این‌که پرداخت تسهیلات در حال انجام است، گفت: براساس مصوبات دولت پرداخت تسهیلات بانکی قرض الحسنه ۵ ساله  با کارمزد ۴ درصد بوده و یک سال تنفس است و براساس برآورد سازمان جهاد کشاورزی، نزدیک به ۲۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان پرداخت است.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول با بیان این‌که ۶۵۰ پرونده به کارگروه استانی ارسال شده است، افزود: ۶۵۰ پرونده به میزان ۳ هزار ۳۴۴ هکتار به کار گروه استانی ارسال شده که در این زمینه مبلغ ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات وام بلاعوض در نظر گرفته شده و تسهیلات بانکی برآورده شده قریب به ۱۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان است.

زارعی با بیان این‌که تاکنون ۲۸۷ نفر برای جذب تسهیلات بانکی به بانک کشاورزی معرفی شده، گفت: درباره پرداخت کمک‌های بلاعوض منتظر بوده تا کمیته استانی پرداخته را انجام بدهد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول در پرسشی درباره پرداخت خسارت سیل زدگان در سال ۹۵ عنوان کرد: در این باره هیچ گونه پرداختی نداشته و دستور العملی به شهرستان ابلاغ نشده است.

وی درباره پرداخت خسارات دامداران در شهرستان، اظهار داشت: با توجه به حساسیت موجود برای اینکه نه بر دولت فشاری وارد شود و نه حقی از مردم ضایع شود در این باره پرونده‌ها با بررسی دقیق‌تری در حال انجام است.

https://biknews.ir/8438کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/8438/خسارت-سیل-۹۵-به-کشاورزان-دزفول-پرداخت-ن/کپی شد!