مشترکان کم مصرف آب بسته‌های تشویقی دریافت می‌کنند

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از تسنیم، محسن درفشان امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: براساس اعلام وزارتخانه الگوی مصرف آب ۱۶ مترمکعب اعلام شده است که اگر مشترکین آب به خوبی این الگو را رعایت کنند بسته‌های تشویقی برای آنان در نظر گرفته می‌شود.

وی با قدردانی از مشترکان آب استان در فرهنگ صحیح استفاده از آب شرب تاکید کرد: خوشبختانه ۷۲ درصد مشترکان در بخش خانگی الگوی مصرف را رعایت می‌کنند.

معاون درآمد و امور مشترکان شرکت آبفا خوزستان به مشترکان آب این شرکت توصیه کرد: در قالب این دستورالعمل مشترکان خانگی که الگوی مصرف را نسبت به سال گذشته رعایت و  کمتر از  ۱۶ متر مکعب در ماه آب مصرف کنند، مشمول تخفیف آب‌بها می‌شوند و در صورتی که الگوی مصرف را رعایت نکنند و مصرف آب از سقف تعیین شده تجاوز کند، ملزم به پرداخت افزایش تعرفه ابلاغی وزارت نیرو هستند.

تضمین‌کیفیت آب شرب خوزستان با اجرای برنامه جهانی ایمنی آب

پیگیری مسئولان برای رفع اصولی پساب آبرسانی بندرامام‌خمینی(ره)، بدون نتیجه ادامه دارد+ تصویر

وی تاکید کرد: در کنار جریمه مشترکان پرمصرف، تشویق‌هایی نیز برای مشترکان کم‌مصرف در نظر گرفته شده به گونه‌ای که مشترکان در صورت رعایت الگوی مصرف که در استان خوزستان در یک دوره مصرف ۱۶ متر مکعب است، ۱۵ درصد قیمت آب بها شامل تخفیف می‌شود.
درافشان دیگر پاداش در نظر گرفته شده برای مشترکانی که زودتر از مهلت تعیین شده و یا به موقع نسبت به پرداخت قبض آب بها اقدام کنند را ثبت و اعمال تخفیف ۴ درصدی در مبلغ قبض آب بها اعلام کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به افزایش مصرف آب در ماه‌های گرم پیش رو اشاره کرد و گفت: این شرکت از همه شهروندان به ویژه مشترکان پرمصرف انتظار دارد با به‌کارگیری روش‌های مدیریت مصرف، این شرکت را در تأمین و توزیع عادلانه و پایدار آب بین قشرهای مختلف مردم یاری کنند.

معاون درآمد و امور مشترکان شرکت آبفا خوزستان با اشاره به جرائم در نظر گرفته برای مشترکان پرمصرف افزود: اگر مشترکان کاربری‌های غیرمسکونی بیش از ظرفیت قراردادی مندرج در قبض آب بهای خود، آب مصرف کنند شامل جریمه‌های سنگین مطابق تعرفه آن کاربری می‌شوند.

وی اظهار داشت: استفاده از لوازم کاهنده مصرف آب، استفاده صحیح آب در مصارف شخصی، باز نگذاشتن جریان مداوم آب و آبیاری باغچه و فضای سبز منازل در ساعات ابتدایی صبح یا پایانی شب از جمله روش‌های مدیریت مصرف بهینه آب است که شهروندان می‌توانند آن‌ها را به‌کار بسته تا مشمول جریمه‌های آب بها نشوند.

درفشان با اشاره به اجرای جریمه پرمصرف ها به مشترکان شرکت آبفا خوزستان توصیه کرد: از هم اکنون مصرفشان را مدیریت کنند تا با اجرای طرح فوق که در قبوض جدید آب اعمال می‌شود شامل تحمیل هزینه‌های بیشتر نشوند.

 

https://biknews.ir/8623کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/8623/مشترکان-کم-مصرف-آب-بسته‌های-تشویقی-در/کپی شد!