کمبود ۱۰ هزار کلاس درس در خوزستان/ جذب ۲ هزار و ۴۰۰ معلم

به گزارش خبر بندر امام خمینی (ره) به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان، مهدی رفیعی پیش از ظهر امروز چهارشنبه ۹ مردادماه ۹۸ اعلام کرد: مهمترین اولویت حال حاضر مجموعه تعلیم و تربیت خوزستان سازماندهی کیفیت محور نیروی انسانی است، مهمترین اصل در سازماندهی نیروی انسانی توجه به مناطق کم برخوردار استان است.
وی با بیان اینکه استان خوزستان با کمبود ۹ هزار معلم مواجه است، خاطرنشان کرد: برنامه های گسترده ای برای رفع چالش کمبود نیروی انسانی از طریق هم افزایی با مجلس شورای اسلامی و دولت در دستور کار قرار دارد. جذب ۲ هزار و ۴۰۰ دانشجو معلم از طریق کنکور سراسری و دانشگاه فرهنگیان و همچنین جذب و به کارگیری ۱ هزار و ۱۹۷ نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی در قالب آزمون استخدامی ماده ۲۸ قانون خدمات کشوری از جمله مهمترین برنامه های راهبردی مجموعه تعلیم و تربیت استان است.

زلزله به ۹۰ کلاس درس در مسجدسلیمان خسارت وارد کرد

گامی در محرومیت‌زدایی آموزشی بندر امام خمینی(ره)؛ از کلنگ‌زنی مدرسه ۱۲ کلاسه تا تکمیل پروژه‌های آموزشی توسط پتروشیمی مارون

۵ هزار معلم و ۴۳۰ نیروی خدماتی در آموزش و پرورش خوزستان جذب می‌شوند

رفیعی در ادامه با اشاره به معضل کمبود فضای آموزشی، توضیح داد: استان خوزستان با چالش کمبود ۱۰ هزار کلاس درس مواجه است. یکی از برنامه های آموزش و پرورش برای رفع این مشکل توانمندسازی نیروی انسانی از طریق کیفیت بخشی به روند سازماندهی نیروی انسانی است.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان اضافه کرد: در فرآیند ثبت نام مهمترین راهبرد تکریم اولیای دانش آموزان است. راه اندازی اتاق اولیا در مدارس مهمترین راهبرد مجموعه تعلیم و تربیت استان در این خصوص است.

وی در عین حال با اظهار اینکه همه روسای ادارات می بایست در راستای اجرای بهتر پروژه مهر اقدام کنند؛ توضیح داد: همه برنامه های آماده ساری مدارس و همچنین سازماندهی نیروی انسانی نهایتا می بایست تا ۱۰ شهریور پایان یابد. لازمه این امر تلاش گسترده همه روسای ادارات مناطق و نواحی استان است.

رفیعی در پایان یادآور شد: تمام تلاش مجموعه آموزش و پرورش استان در راستای جبران کمبود نیروی انسانی متمرکز شده است. امیدواریم با شروع مهر هیچ کلاسی بدون معلم نباشد و همه دانش آموزان سراسر استان بتوانند از نعمت تحصیل بهره مند شوند.

انتهای پیام/ع

https://biknews.ir/8765کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/8765/کمبود-۱۰-هزار-کلاس-درس-در-خوزستان-جذب-۲/کپی شد!