پارک ۶۸ هکتاری بندرماهشهر تخریب نمی‌شود

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از تسنیم، پارک ۶۸ هکتاری خوارزمی که در یکی از ورودی‌های شهرستان بندرماهشهر حدفاصل شهرک طالقانی و شهرک رجایی قرار دارد تنها پارک وسیع منطقه است که در کنار جاده ترانزیتی بندر قرار می‌گیرد و می‌تواند با توجه به وسعت و موقعیت آن به قطبی تفریحی و مکانی برای اشتغال‌زایی جوانان تبدیل شود.

گفته می‌شود هزینه زیرسازی این پارک بیش از ۸۰ میلیارد ریال است اما شواهد موجود نشان می‌دهد به دلیل عدم رسیدگی به این پارک فضای سبز این پارک به شوره‌زار تبدیل شده و همه زیرسازی‌های آن  اعم از روشنایی، سرویس‌های بهداشتی و سایر امکانات از بین رفته و یا آسیب جدی دیده است.

هنوز تصمیمی درباره شهرستان شدن بندر امام خمینی(ره) اتخاذ نشده است

روشنایی مسیر در قرارداد آزادراه خلیج فارس لحاظ نشده است

هفتمین سالگرد شهدای پتروشیمی بندر امام خمینی(ره) برگزار شد

محسن بیرانوند ابتدای هفته جاری در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌ها اظهار داشت: پارک ۶۸ هکتاری بندر ماهشهر که با گذشت بیش از ۱۰ سال از زمان آغاز احداث؛ همچنان نیمه کاره باقی مانده و قرار بود بعد از احداث تحویل شهرداری شود به دلیل جانمایی نادرست  همچنین استقبال نکردن مردم از آن بلاتکلیف بوده ضمن اینکه هر سال باید اعتباری از سوی شورای راهبردی برای نگهداری آن هزینه شود.

وی افزود: در زمینه احداث و تکمیل این طرح تاکنون چندین جلسه کارشناسی با مدیران پتروشیمی بندر امام خمینی(ره) و شهرداری بندر ماهشهر برگزار شد و راه‌‌های مختلفی بررسی شد که به نتیجه نرسید و در این مورد مکاتباتی با سازمان بازرسی و دادگستری انجام شد.

فرماندار بندرماهشهر بیان کرد: پس از بررسی‌های همه جانبه تصمیم بر این شد که این پارک جمع‌آوری شود البته قبل از آن اموال منقول این پارک با نظارت دستگاه‌های متولی جمع‌آوری و جای دیگری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بیرانوند تصریح کرد: اگر در گذشته تصمیم درستی در این باره صورت گرفته می‌شد و به جای این پارک، ۶۸ هکتار فضای سبز در همه محلات شهرستان بندرماهشهر احداث می‌شد تاثیر بهتری در توسعه فضای سبز شهری داشت و چندین میلیارد ریال اعتبار برای تعمیر و نگهداری این پارک حیف و میل نمی‌شد.

اما ایرج سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در این باره اظهار داشت: تماسی بین فرماندار بندرماهشهر و مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان خوزستان درباره پارک ۶۸ هکتاری بندرماهشهر صورت گرفت و قرار شد هفته آینده جلسه‌ای با حضور مدیرکل، فرماندار، شهردار بندرماهشهر و مدیرعامل پتروشیمی بندرامام خمینی(ره) برگزار شود.

وی افزود: فرماندار بندرماهشهر تا تصمیم‌گیری نهایی برای این پارک پیگیر است که پتروشیمی بندر امام خمینی(ره) تا اطلاع ثانوی نسبت به آبیاری پارک ۶۸ هکتاری و نگه‌داری از آن اقدام کند.

رئیس اداره محیط زیست بندرماهشهر بیان کرد: قرار بر این است که تا وقتی تصمیم معقولانه‌تری برای پارک ۶۸ هکتاری بندرماهشهر اتخاذ نشود این پارک تخریب نشده و البته اداره حفاظت از محیط زیست بندرماهشهر مخالف تخریب پارک ۶۸ هکتاری بندرماهشهر است.

وی در پایان از تلاش و پیگیری‌های فرماندار و شهردار بندرماهشهر درباره  توسعه فضای سبز و حفاظت از محیط زیست تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/ ع

https://biknews.ir/8941کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/8941/پارک-۶۸-هکتاری-بندرماهشهر-تخریب-نمی‌ش/کپی شد!