نتیجه اعتماد به صنعتگران ایرانی؛ خودکفایی در تعمیرات اساسی کلیدهای برق فشار قوی در پتروشیمی فجر

به گزارش سرویس صنعت خبر بندر امام خمینی(ره)، به دنبال ایجاد اشکال فنی در یکی از کلیدهای برق فشار قوی (سکسیونر) از تجهیزات حساس و با تکنولوژی ساخت بالا در پست برق پتروشیمی فجر، از مدار بهره‌برداری خارج شد. با توجه به نقش اساسی این تجهیز در توزیع برق، فرآیند بازسازی و رفع عیب و جایگزینی این سکسیونر در دستور کار پتروشیمی فجر قرار گرفت.

علی صفار رییس تعمیرات برق پتروشیمی فجر اظهار داشت: با توجه به اینکه این سکسیونرها به طور انحصاری توسط شرکت‌های خارجی ABB و AREVA ساخته شده و توسط کارشناسان همین شرکت ها نصب می‌شود و در شرایط فعلی امکان جایگزینی و ارائه خدمات فنی از سوی شرکت تامین کننده امکان پذیر نبود.

بیشتر بخوانیم:

صرفه جوئی ۲۵۰۰ مگاواتی ساعت انرژی برق در پتروشیمی فجر

هدف‌‌گذاری برای افزایش تولید پتروشیمی فن آوران درسال ۹۸

استفاده حداکثری از تجهیزات ساخت داخل در تعمیرات اساسی پتروشیمی کارون

وی افزود: کارشناسان و متخصصان واحدهای مختلف شرکت پتروشیمی فجر از جمله واحد تعمیرات برق، خدمات فنی ، بهره‌برداری واحدهای نیروگاه و اداره بازرگانی با یک کار تیمی منسجم و پیگیری های فراوان‌ و با تکیه به پشتوانه‌های داخلی و اعتماد به صنعتگران ایرانی در مدت زمان شش ماه موفق به تعمیر و بازسازی این تجهیز مهم و تاثیر گذار شدند.

صفار در ادامه تصریح کرد: پس از گذراندن مراحل تست و راه‌اندازی، این تجهیز مهم در سرویس قرار گرفت و صرفه‌جویی ۳۵۰ هزار دلاری را برای شرکت به همراه داشت.

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) شرکت پتروشیمی فجر وظیفه تامین سرویس‌های حیاتی صنایع پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی را برعهده دارد.

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/9137کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/9137/نتیجه-اعتماد-به-صنعتگران-ایرانی؛-خودک/کپی شد!