امکانات لازم برای تحویل و نگهداری کالاها از بنادر وجود ندارد

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از تسنیم، ایرج مدیری ظهر امروز در جلسه ستاد مبارزه با قاچان کالا و ارز که در استانداری برگزار شد اظهار داشت:نزدیک به ۷میلیون تن کالای اساسی که شامل نهاده‌های دامی ، برنج و روغن است تخلیه شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۲درصد رشد داشته است.

وی افزود: موجودی فعلی در بندر ۲میلیون و ۹۰۰هزار تن است که نسبت به مدت مشابه حدود ۸۰درصد رشد داشته همچنین لازم به ذکر است که ۱۷ فروند کشتی حامل نهاده‌های دامی و کالای اساسی در لنگرگاه‌ها وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

ظرفیت تخلیه و انبار بندر امام خمینی(ره) پُر شد/ انتقاد از عملکرد صاحبان بار در بنادر کشور

رسوب کالا در گردونه انتقادات گمرک و بنادر

رشد ۶۷ درصدی ورود کالاهای اساسی به بندر امام طی ۳ماهه ابتدایی سال ۹۸/ بسیج تمامی امکانات در بندر امام برای تسریع در تخلیه کالاهای اساسی

معاون بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به ماندگاری بالای ذرت گفت: کالاهایی مثل سویای کنجاله به دلیل شرایط خاصی که دارند برای نگهداری محدودیت زمانی ایجاد می‌کند.

مدیری ادامه داد: درحال حاضر حدود ۸۴۲هزار تن سویا از طریق بخش خصوصی و پشتیبانی امور دام وارد شده که ۴۱۱هزار تن از آن مربوط به پشتیبانی امور دام است لذا نگهداری این محصول برای مدت طولانی مقدور نیست.

وی با اشاره به لزوم تسریع در ترخیص کالاهای سریع الفساد عنوان کرد:جلسات متعددی با دستگاه‌های مختلف برگزار شد که بر اساس آن قرار شد ۹۰درصد این محصولات از بنادر خارج و ۱۰ درصد آن تا زمان پرداخت هزینه‌های مربوطه باقی بماند اما متاسفانه پشتیبانی امور دام نیز جایی برای نگهداری این محصولات ندارد.

معاون بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با بیان این که بخشی از کالاها حدود ۲۰سال در گمرک نگهداشته می‌شوند تصریح کرد: سازمان فروش املاک تملیکی باید این موارد را تعیین تکلیف کند، متاسفانه امکانات لازم جهت تحویل و نگهداری کالاها از بنادر وجود ندارد و کلیه بنادر کشور با این مشکل مواجه هستند.

انتهای پیام/ ع

https://biknews.ir/9178کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/9178/امکانات-لازم-برای-تحویل-و-نگهداری-کالا/کپی شد!