جوسازی‌ها علیه دستگاه قضایی به دلیل برخورد با دانه درشت‌ها است

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از تسنیم، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس دادگستری استان خوزستان که با حضور معاون اول قوه قضائیه در سالن همایش گیت بوستان برگزار شد، اظهار داشت: برای دستگاه قضا در تراز نظام مقدس اسلامی از آیه‌های سوره نساء می‌توان استفاده کرد.

وی بیان کرد: در منازعات و اختلاف بین مسلمین سه امر لازم است که نخست عدم‌ مراجعه به دستگاه طاغوت است زیرا قبل از انقلاب اسلامی مومنان و مومنین به دستگاه طاغوت مراجعه نمی‌کردند.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با اشاره به این‌که گردن نهادن و از درون قلب حکم الهی را پذیرا بودن بسیار دشوار و سخت است، افزود: مرحله نهایی امر لازم منازعات نیز عمل کردن به حکم الهی است. مراحل سه گانه در قوس سقوط ابتدا انسان صلاحیت داوری محوری را پذیرفتن است.

بیشتر بخوانید:

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان: رسانه‌ها مردم را به سمت انتخاب آگاهانه هدایت کنند

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان: گرانی از منکرهای جامعه است

توسعه مساجد اجتماع محور راهبرد جدید سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان است

وی با اشاره به این‌که اساس تحول در هر سازمانی سرمایه انسانی او است، بیان کرد: با همه‌ تلاش‌ها در‌ چهل سال گذشته در دستگاه قضا، هر کجا‌ که نقاط ضعف بوده به دلیل نیروی انسانی و کادرسازی است اما الحمدالله حرکت‌های خوبی صورت گرفته است.

موسوی‌فرد با اشاره به توصیه گسترش عدل و حقوق عامه از توصیه‌های رهبرمعظم انقلاب به قوه قضائیه اظهار داشت: همکاری و هم‌ افزایی از دیگر توصیه‌های رهبرمعظم انقلاب به قوه قضائیه است.

وی گفت: مردمی بودن، انقلابی بودن و ضد فساد عمل کردن سه ویژگی است که سبب می‌شود مردم دلگرم دستگاه قضا شوند  همچنین مردمی بودن قوه قضائیه زمانی تجلی پیدا می‌کند که مردم این نهاد را ملجا و پناهگاه خود در برابر ستم دیگران ببیند‌.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با بیان این‌که باتوجه به ظرفیت دستگاه قضا بخشی از مطالبات رهبرمعظم انقلاب در چهل سال اخیر محقق شده است، افزود: انقلابی بودن دستگاه قضا زمانی محقق می‌شود که در هیچ پرونده ریز و درشت ارتباطات خانوادگی، قدرت و ثروت مبنای تصمیم‌گیری نباشد.

وی تاکید کرد:ضد فساد بودن زمانی محقق می‌شود که قوه قضائیه در سطح‌های مختلف به سلامت کامل دست پیدا کند به گونه‌ای که حتی  برای یافتن فساد جایزه تعیین کند.

موسوی‌فرد با بیان این‌که در حال حاضر وقتی دستگاه قضا بخواهد دانه درشت‌ها را از عرش به فرش بکشد چه صحنه سازی‌هایی علیه قوه قضائیه انجام می‌‌دهند، افزود: قضات و کارکنان روایت‌های امام علی(ع) در این زمینه را مطالعه و سعی کنند که اخلاق اسلامی را سرلوحه کار خود قرار دهند.

انتهای پیام/ ع

https://biknews.ir/9307کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/9307/جوسازی‌ها-علیه-دستگاه-قضایی-به-دلیل-ب/کپی شد!