مردم نگران نباشند؛ مشکلی در تامین آب شرب بندر امام خمینی (ره)، ماهشهر و هندیجان وجود ندارد

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره)، عبدالمحمد سخراوی در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه صبح روز سه‌شنبه به مدت ۴ ساعت پمپاژ آب از کوت امیر به سمت تاسیسات آبرسانی بندر امام خمینی(ره) که وظیفه تامین آب شرب صنایع پتروشیمی، بندرامام خمینی(ره)، بندرماهشهر، بندرهندیجان را دارد، قطع شد اظهار داشت: بتون کیلومتر ۱۹ کانال آبرسانی مناطق شهری دچار تخریب شده بود که این تخریب در حال اتلاف آب و خراب شدن سازه کانال بود.

وی افزود: بحث و تبادل نظرهای مختلفی درباره زمان اجرای تعمیرات انجام شد و قرار بود این کار در مهر ماه که مصرف آب شرب مصرفی کمتر و هوا خنک‌تر می‌شود، صورت بگیرید ولی به دلیل احتمال افزایش تخریب کانال تصمیم گرفته شده در روز سه‌شنبه انجام شود.

بیشتر بخوانید:

دفع اصولی پساب تاسیسات آبرسانی بندر امام‌ خمینی(ره) انجام شد

رنج گرما خوزستان با تجربه یک هفته قطعی آب برای اهالی روستای ولی‌عصر بیشتر شد

فردا آب شرب بندرامام‌‌خمینی(ره) به مدت چهار ساعت قطع می‌شود

مشترکان کم مصرف آب بسته‌های تشویقی دریافت می‌کنند

سخراوی در ادامه تاکید کرد: به خاطر قطعی آب ارسالی از کوت امیر و احتمال کاهش فشار و یا قطعی آب شرب اطلاع‌رسانی به اداره آبفا بندرامام خمینی(ره)، بندرماهشهر و بندرهندیجان انجام و تاکید شد سه‌شنبه به علت وجود آب در کانال و قابلیت مانور عملیاتی، قطعی آب نداریم.

مقام مسئول در آب جنوب شرق خوزستان با تاکید بر اینکه روز چهارشنبه آب مناطق شهری تحت پوشش قطع نمی‌شود بیان کرد: از صبح روز سه‌شنبه مساله تامین آب شرب مصرفی با کاهش و قطع آب مصرفی صنایع پتروشیمی در حال مدیریت است و آبرسانی به شهرهای بندرامام خمینی(ره)؛ بندرماهشهر و هندیجان از طریق آب موجود در کانال آبرسانی تامین شده است.

وی افزود: صبح روز سه‌شنبه آب ارسالی از کوت امیر به مدت ۴ ساعت و میزان ۱۲۰ هزار مترمکعب  کاهش داده شد و تمام تلاش آب جنوب شرق این بوده است که از سهمیه آب شرب مصرفی مردم منطقه کم نشد و به جای آن میزان آب صنایع پتروشیمی را کاهش و قطع کردیم.

سخراوی در ادامه تاکید کرد: طبق هماهنگی انجام شده با مدیر امور بهره‌برداری سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشمی آب مخازن ذخیره‌سازی صنایع پتروشیمی تامین شده است و با تعامل سازنده صنعت، آب کانال فقط به مصرف آب شهری می‌رسد.

ایستگاه شماره ۱ تاسیسات آبرسانی بندر امام (ره)، آب شرب بهداشتی شهرهای بندر امام خمینی(ره)، بندرماهشهر، بندرهندیجان و منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی را تامین می‌کند. اداره آبفا بندر امام خمینی(ره) و بندر ماهشهر طی اطلاعیه جداگانه از قطعی و کاهش افت فشار آب در روزهای  سه‌شنبه و چهارشنبه به دلیل تعمیر شکستی کانال انتقال آب توسط شرکت آب جنوب شرق، خبر داده بودند که با مدیریت و هماهنگی به موقع مسئولان آب جنوب شرق با صنایع پتروشیمی برای ذخیره‌سازی آب موردنیاز و کاهش و قطع مصرف آب مصرفی صنایع، قطعی آب در مناطق شهری انجام نشد.

انتهای پیام/ و

https://biknews.ir/9410کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/9410/مردم-نگران-نباشند؛-مشکلی-در-تامین-آب-شر/کپی شد!