ادعا عجیب تجاوز به حریم و محدوده ماهشهر از اساس باطل است

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره)، هر زمان که خبر شهرستان شدن بندر امام خمینی(ره) قوت می‌گیرد، گروه‌های به اصلاح فشار ماهشهری با بوق‌چی‌های رسانه‌ای و ادعا ساختگی حریم و محدوده شهری ماهشهر وارد عمل می‌شوند تا با اجرای عملیاتی به طور کامل روانی سبب عقب نشینی مسئولان استان و شهرستان از ارتقا بندر امام خمینی(ره) به شهرستان شوند.

عملیات روانی که در اکثر مواقع با بی‌توجهی فرماندار و مسئولان نظارتی، چراغ سبز تجمع‌های غیرقانونی افراد مشخص با سوابق به طور کامل روشن و با انگیزه‌های متفاوت را نمایان می‌کند.

در ماه‌ها و روزهای اخیر گروه‌های فشار با شعار دست ساز و ساختگی حریم و محدوده ماهشهر وارد عمل شدند و با تجمع غیرقانونی در مقابل فرمانداری و مناطق مختلف شهری و قومیتی به دنبال تحریک احساسات مردمی و امنیتی کردن موضوع شهرستان شدن بندر امام خمینی(ره) با استدلال‌های بی‌اساس و بر پایه توهمات ذهنی برای بهره‌برداری سیاسی و جناحی برگزار کردند.

صدای فریاد شهرستان شدن بندر امام خمینی(ره) با دوقطبی شدن فضای انتخابات مجلس دوره دهم توسط مردم با نه به گزینه ماهشهری و با رای بیش از ۹۰ درصدی مردم بندر امام خمینی(ره) به علی گلمرادی به عنوان گزینه بومی در انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی، زده شد.

فریادی که تاکنون توسط مسئولان دولتی پاسخ داده نشده است و مسئولان به آرامش قبل از طوفان مردم بندر امام خمینی(ره) توجه‌ نمی‌کنند آرامشی که پایان آن قطع امید از گلمرادی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی برای ارتقا بندر امام خمینی(ره) به شهرستان است.

بیشتر بخوانید:

بندر امام خمینی (ره) به شهرستان ارتقاء یابد

ماجراجویی در ماهشهر؛ از فضاسازی مسموم رسانه‌ای تا تجمع غیرقانونی+ فیلم

فرماندار در بیانیه‌ای به فضا سازی رسانه‌‌های ماهشهر درباره حریم و محدوده پاسخ داد

تعاریف و مفهوم حریم و محدوده شهری متفاوت است

بهنام ادیبی رئیس شورای شهر بندر امام خمینی(ره) در گفتگو با خبر بندر امام خمینی(ره) درباره مباحث حریم و محدوده ماهشهر و بندر امام خمینی(ره) اظهار داشت: حریم و محدوده شهری و تعاریف آنها دو مفهوم و موضوع متفاوت از هم بوده و مباحث مطرح شده مبنی بر تعرض به حریم و محدوده شهری ماهشهر کاملاً بی‌اساس و فضاسازی بیش نیست.

وی با بیان اینکه تا کنون دو شهرداری ماهشهر و بندر امام خمینی(ره) تعرضی به محدوده یکدیگر نداشته‌اند، افزود: محدوده شهر به حدودی از فضاهای شهری اطلاق می‌شود که بتوان در آنجا به انجام خدمات شهری و برنامه‌ریزی خدماتی را انجام داد و این محدوده اغلب از طرف شهرداری و مسئولان امور شهری تعیین می‌‌شود بنابراین هیچوقت موضوع تعرض دو محدوده شهری پیش نمی‌آید.

ادیبی درباره تعریف حریم شهر گفت: حریم شهر بر اساس قانون به قسمتی از اراضی بلافصل پیرامون محدوده شهر اطلاق می‌شود که نظارت و کنترل شهرداری در آن ضرورت دارد و از مرز تقسیمات کشوری شهرستان و بخش مربوط تجاوز نمی‌‌کند.

حریم شهری بندر امام خمینی(ره) به طور کامل مشخص است

عضو هیئت رئیسه شورای شهر بندر امام خمینی(ره) در ادامه تصریح کرد: بر اساس تعاریف ذکر شده، حریم شهری بندر امام خمینی(ره) از طرف آبادان، اهواز، منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) و ماهشهر به طور کامل مشخص است.

رئیس شورای اسلامی شهر بندر امام خمینی(ره) در مورد حریم با ذکر این نکته که متولی تعیین حد و مرز شهری، شورای عالی معماری و شهرسازی ایران است، بیان داشت: آخرین تغییرات حریم دو شهر ماهشهر و بندرامام خمینی(ره) توسط کمیته فنی شورای عالی معماری ایران در تاریخ ۱۴ اردیبهشت ماه ۹۴ با حضور نمایندگان ۱۳ وزارتخانه و سازمان مرتبط، شوراهای اسلامی شهر و شهرداری‌های ماهشهر و بندر امام خمینی(ره) مشخص، اصلاح، ابلاغ و آگهی روزنامه شد.

وی افزود: با توجه به اینکه بر اساس ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افروده، حق آلایندگی به نسبت سرانه جمعیت پرداخت می‌شود و سهم ۶۰ درصد به ماهشهر، ۱۲ درصد به شهر چمران و ۲۸ درصد به بندر امام خمینی(ره) تعلق می‌گیرد و موضوع ارتقا بندر امام خمینی(ره) به شهرستان، مانع نحوه تقسیم عادلانه سهم آلایندگی این شهرها نخواهد بود.

پیگیر شهرستان شدن بندر امام خمینی(ره) هستیم

عضو شورای پنجم شورای شهر بندر امام خمینی(ره) با بیان اینکه حق آلایندگی از سال ۹۰ الی ۹۴ به مبلغ ۳۰۰۰ میلیارد ریال توسط شرکت‌های پتروشیمی‌ فعال در منطقه پرداخت نشده است، بیان داشت: با پیگیری نماینده وقت مردم در مجلس شورای اسلامی، حق آلایندگی معوقه از سال ۹۴ به طور مستمر و به نسبت سرانه جمعیت پرداخت شده است.

وی افزود: امور حاکمیتی شرکت‌های پتروشیمی، سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بوده و ارگان‌ها و‌ نهادهای شهرهای همجوار، حق دخالت و ‌اعمال نفوذ در امور استخدامی و حاکمیتی آنها را ندارند.

ادیبی با تأکید بر اینکه شورای شهر بندر امام خمینی(ره) در بحث تخصصی حریم، قانون را فصل‌الخطاب دانسته و در عین حال پیگیر مطالبه شهرستان شدن نیز است، تصریح کرد: بندر امام خمینی(ره) با وجود داشتن دو اداره کل و جمعیتی بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر، اما متأسفانه شهروندان هنوز برای انجام امور اداری عادی و روزمره می‌بایست به ماهشهر مراجعه و تردد کنند.

هیچ دخالتی درباره حریم شهری ماهشهر و بندرامام خمینی را نداریم

رئیس شورای شهر بندر امام خمینی(ره) در پاسخ به سوال خبرنگار خبر بندرامام خمینی(ره) درباره مقایسه مذاکره درباره حریم و محدوده شهری با توان موشکی توسط شهردار ماهشهر، بیان کرد: جای تأسف است که برخی مسئولان، مسائل ملی و‌ امنیتی نظام را با موضوع تخصصی مدیریت شهری مقایسه و مرتبط می‌کنند و سبب جریحه‌دار شدن احساسات مردمی می‌شوند.

وی با بیان اینکه ما فقط پیگیر مطالبه ارتقا بندر امام خمینی(ره) به شهرستان بوده ‌و هیچ دخالتی درباره حریم شهری نداریم، افزود: گمانه‌زنی‌ها درباره واگذاری شرکت‌های پتروشیمی بین دو‌ شهر ماهشهر و بندرامام خمینی(ره) از اساس باطل و سایت‌های ۱ الی ۵ مربوط به صنایع پتروشیمی است.

ادیبی در پایان تاکید کرد: مردم ماهشهر و بندرامام خمینی(ره) تحت تأثیر فضاسازی‌ها قرار نگیرند و مجدد یادآور می‌شود که حریم و محدوده شهری ماهشهر و بندر امام خمینی(ره) به طور قانونی مشخص و حق آلایندگی بر اساس سرانه جمعیت تقسیم می‌شود.

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/9657کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/9657/ادعا-عجیب-تجاوز-به-حریم-و-محدوده-ماهشهر/کپی شد!