داستان خروج ماهشهر و بندر امام خمینی(ره) از فهرست مناطق محروم چیست؟

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره)، احمد ممبینی در گفت‌وگو با فارس  اظهار کرد: قانون بودجه سالانه نرخ مالیات برحقوق، نحوه محاسبه آن و معافیت مالیاتی برای کل کشور مشخص می‌شود.

وی با بیان اینکه نرخ متعارف مالیات برای کل کشور وجود دارد، افزود: قانونی در مجلس وجود دارد که سالانه لایحه‌ آن توسط دولت و مجلس داده می‌شود و مجلس پس از تصویب به دولت جهت ابلاغ به دستگاه‌ها ارجاع می‌کند.

معاون مدیرکل مالیاتی خوزستان گفت: بر اساس ماده ۹۲ قانون مالیات مناطق کمتر توسعه یافته(محروم) طبق مصوبه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ۵۰ درصد مالیات برحقوق کارکنان هم در بخش خصوصی و هم در بخش دولتی بخشیده می‌شود.

ممبینی با بیان اینکه مناطق محروم و توسعه یافته توسط هیئت وزیران مشخص می‌شوند، گفت: شهرهای ماهشهر و بندر امام خمینی(ره) از ابتدای برنامه پنجم توسعه (سال۹۰) به غیر از دهستان جراحی بر اساس شاخص‌هایی که دولت طبق آن‌ها مناطق محروم را به مناطق توسعه یافته یا کمتر برخوردار تقسیم می‌کند از فهرست مناطق محروم خارج شدند.

بیشتر بخوانید:

آخرین وضعیت شهرستان شدن بندر امام خمینی(ره) و حریم و محدوده شهری اعلام شد

جزیره‌ها و خورهای بندر امام خمینی(ره) و بندرماهشهر به نام خوزستان و خلیج‌فارس ثبت ملی شده است

مردم نگران نباشند؛ مشکلی در تامین آب شرب بندر امام خمینی (ره)، ماهشهر و هندیجان وجود ندارد

وی در پاسخ به اینکه چه امکاناتی به این دو شهر اضافه شد که سبب خروج آن‌ها از لیست مناطق محروم شد، عنوان کرد: یکسری از شاخص‌ها توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و دولت برای تعیین میزان توسعه  مناطق مشخص می‌شود که اگر منطقه‌ای به شاخص‌های مورد نظر رسید از فهرست مناطق محروم خارج می‌شود.

مناطق حاشیه نشین بندر امام و ماهشهر جزو مناطق محروم هستند

محمدصادق کریمی کیا مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان اما گفت: مناطق حاشیه نشین شهرهای بندر امام خمینی(ره) و ماهشهرجزو مناطق محروم به شمار می‌روند و از جمله مناطقی هستند که در اولویت محرومیت قرار می‌گیرند اما به دلیل وجود صنایع همیشه مظلوم واقع شدند.

وی افزود: محرومیت از سطح یک تا ۹ است و زمانی که بحث محرومیت می‌شود باید مشخص شود محرومیت مورد نظر مربوط به کدام بخش است؟ مثلا در حوزه آموزش و پرورش، وزارت کشور، حقوق دستمزد و… است.

شهرهای ماهشهر و بندر امام هیچ زمانی در لیست مناطق محروم قرار نداشتند

از آنجایی که طبق تقسیم بندی وزارت کشور مسؤولیت مناطق محروم با حوزه امور روستایی است عبدالله حسینی مدیرکل امور روستایی استانداری خوزستان در این رابطه عنوان کرد:  شهرهای ماهشهر و بندر امام خمینی(ره) هیچ زمانی در لیست مناطق محروم قرار نداشتند که اکنون از این لیست خارج شوند، زیرساخت‌های بسیار مهم اقتصادی در این دو شهر وجود دارد که نمی‌توانند آن‌ها را محروم عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، البته بین اظهارات معاون اداره کل امور مالیاتی و مدیرکل روستایی خوزستان تناقضاتی درباره مسئله خروج ماهشهر و بندرامام خمینی(ره) وجود دارد که شاید حل این تناقضات گره گشای این مسئله باشد.

انتهای پیام/ ع

https://biknews.ir/9796کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/9796/داستان-خروج-ماهشهر-و-بندر-امام-خمینیره/کپی شد!