بندر امام خمینی(ره) آماده پذیرایی از زائران اربعین در مسیر رفت و بازگشت

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از فارس، هر ساله در ایام منتهی به اربعین حسینی شهروندان بندر امام خمینی(ره) با عشق به حضرت اباعبدالله(ع) در حرکتی مردمی و متمرکز اقدام به اسکان زائران اربعین در شهر بندر امام خمینی(ره) می‌نمایند.

مواکب، حسینیه‌ها و مساجد شهر تحت برنامه‌ریزی ستاد مردمی اسکان زائران اربعین در هر شب بیش از ۳۰۰۰ نفر از زائران که قصد عبور از بندر امام خمینی(ره) برای رسیدن به مرز بین المللی شلمچه را دارند، یا پس از زیارت اربعین در حال بازگشت به شهرهای خود هستند را خدمات رسانی می‌کنند.

داود مجدم مسئول ستاد مردمی اسکان زائران اربعین بندر امام خمینی(ره) اظهار کرد: مردم بندر امام خمینی(ره) عاشق خدمت به زائران اربعین هستند، از همین رو خدمت رسانی به زائران اربعین در بندر امام خمینی(ره) ۱۵ روز قبل از اربعین آغاز می‌شود و معمولا تا ۱۰ روز بعد از اربعین ادامه دارد.

بیشتر بخوانید:

دعوت‌نامه‌ای متفاوت، همه به آئین معنوی بدرقه موکب قمربنی هاشم بندرامام‌خمینی(ره) دعوت شدند

اولین گردهمایی خادمان زائران اربعین در بندر امام خمینی(ره) برگزار شد

وی افزود: در سال گذشته با همدلی مواکب، حسینیه‌ها و مساجد شهر، متوسط بیش از سه هزار نفر در هر شب در بندر امام خمینی(ره) اسکان داده می‌شدند و پذیرایی از زائران صورت می‌گرفت و امسال نیز با افزایش تعداد زائران اربعین، حسینیه‌های بیشتری نسبت به سال گذشته آماده خدمت به زائران اربعین هستند.

مجدم بیان کرد: غیر از اسکان و پذیرایی خدمات پزشکی، تعمیر خودرو و هرآنچه که زائران به آن نیاز دارند انجام می‌شود.

مسئول ستاد مردمی اسکان زائران اربعین عنوان کرد: از هموطنان عزیز درخواست می‌کنیم در مسیر بازگشت به علت خستگی و خواب آلودگی حتما در بندر امام خمینی(ره) استراحت کنند تا از تصادفات و حوادث رانندگی به دلیل خواب آلودگی راننده پیشگیری شود و بعد از پذیرایی در مواکب و حسینیه‌های شهر که امکانات رفاهی همچون غذای گرم، استحمام و فضای مناسبت استراحت در نظر گرفته‌اند به سوی شهرهای خود حرکت کنند.

شهر بندر امام خمینی(ره) در فاصله ۱۰۰ کیلومتری شهرستان آبادان قرار داد و مسیر عبور ۶ استان کشور و اتباع خارجی برای عزیمت به حرم اباعبدالله و پیاده روی اربعین است.

انتهای پیام/ ع

https://biknews.ir/9876کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/9876/بندر-امام-خمینیره-آماده-پذیرایی-از-زائ/کپی شد!